Sjukhus hela livet.

Hej hej allihop.
Har inte kunnat skriva på ett jävla tag för jag ligger på sjukan, fick åka ambulans hit förra måndagen för jag skrek av smärta o kom inte ur sängen. Är fortfarande inte bättre än sist, kan inte röra benet en cm ens. Har vart en jävla tuff tid, har aldrig varit med om någon värre smärta. Förlossningen kommer bli en piece of cake jämfört med detta. Låg på reumatologen på Sahlgrenska hela förra veckan sen fick jag komma hem på fredagen så vi åkte till mina föräldrar, varje gupp o sväng på vägarna skrek jag rakt ut av smärta. Hemma gick det inte alls bra, en timma minst för o komma i sittande ställning i sängen, skrek, vråla o grät hela tiden. Fick försöka gå med rullator till toan men det var också ett helvete, så har haft en potta o kissat i. Har vrålat o svurit på det här jävla livet o att det ska bli bättre men ingen bättring sker.
Har gjort ultraljudsundersökning på höften där som tagit ut ledvätska, det är rejält inflammerat i höften så har fått kortison-spruta som inte hjälpt alls. "Imorgon kan du gå" Jo men visst, nu har det gått en vecka till & nu är jag inlagt på akut ortopedi i Mölndal.
Det blir inte ens lite bättre och jag är så ledsen hela tiden och trött på livet när jag inte ens kan byta ställning i sängen, det trycker på rumpan o hälarna så jag får la snart trycksår som gamlingarna. Nu sitter jag i rullstol ialf det var ett helvete att komma hit men skönt o komma utanför avdelningen lite..
Är så orolig för min lilla bäbis när jag mår så här men barnmorskan säger att jag inte ska oroa mig för mycket.
Sån här smärta har jag aldrig någonsin varit med om och inte så här länge, när man bara skriker ogråter rakt ut, har försökt lära mig o gå på nytt typ med gåstol men det går la sådär. Läkarna viill röntga mig men det får dom inte när jag är gravid och får inte äta inflammationsdämpande medicin så inflammationen måste lägga sig själv.
Jaja nu har jag klagat färdigt men jag tänker fan klaga. Blir jag frisk nån jävla gång ska jag bli världens bästa människa och jag ska träna varje dag bara jag slipper det här. Min going har varit så hjälpsam och hjälpt mig med allt <3 Vet inte hur jag skulle klara mig utan dig.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jasså har du det, ja den så tjusig =)



Hoppas du blir bättre snart, hemskt att behöva ha ont jämt. Krya på dig!



Kram Jessica & Tuva

2008-08-15 @ 16:24:08
URL: http://jessicanord.blogg.se/
Postat av: Andrea

Emily kämpa på! Du är stark önska att du kunde vara frisk och inte ha ont. Men va inte orolig vila dig och läs roliga skvaller tidningar och diverse skit :P haha älskar dig puss

2008-08-17 @ 12:00:10
URL: http://stardust88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0