Sjukgympaa

Hej Hopp.
Varit en seg och tråkig dag idag, som fan! Det är inte kul att gå hemma o vara sjukskriven. Skulle göra allt för att få jobba, jag är en person som vill ha många bollar i luften för att inte känna mig helt lealös.
Eftersom jag går på timmar så är det mycket som oroar än när man går sjukskriven, jag behöver jobba varenda dag egentligen. Tänk om någon endaste person kunde stödja en i det här, bara försöka förstå utan att man låter gnällig?
Det tär på mig som fan, att alltid behöva oroa sig. Man får inget hjälp från något håll - Inte ens från utbildade läkare.

Har varit hos sjukgymnasten en stung idag iallafall, hon kollade balans, drog och slet i alla möjliga muskler (gjorde riktigt ont imellanåt). Min höft är inåtrotaterad, det som gör ont när jag sitter och ligger är en inflammerad led baktill, som är svullen och varm som jag ska lägga is på. Hoppas det går över, orkar inte ha ytterligare bekymmer.
Ska iallafall börja med varm-vattengympa snart men självklart är det stängt under sommaren så ytterligare bekymmer där igen, ska vända mig till GBG och JAG ska ringa överallt hela tiden till människor som inte vill veta av mig (!!!) GAH.
Ska få akupunktur längre fram också. Hoppas NÅGOT kan hjälpa?

Känner mig allmänt deprimerad och less idag. Varför ska man få skit för att man är sjuk? Varför är det mitt fel att man inte kan jobba? Varför är det mitt fel att jag inte kan få in pengar? Ska man behöva gå på soc bara för att man är SJUK ? (trodde det var verkligen ett sista alternativ i livet?) =O Varför kan inte Sverige hjälpa sjuka människor? 

Skulle vilja gå ut och gå en promenad för att rensa alla tankar, men oj det går ju inte heller. Då står jag där ute mitt bland folk och inte kan ta ett steg framåt helt plötsligt. Och alla vänliga människor säger : "Men emily, sätt igång och träna nu, gå ut och gå? Rör på dig, var inte lat"
HERREGUD, lat är det sista jag är. När jag inte har smärta någonstans så kan jag jobba en hel dag med en glad min, komma hem, laga mat, städa, gå ut och gå. Ja va fan som helst utan att gnälla, för jag är fan inte lat.

Nu är jag trött på att tjöta om det här jämt och ständigt och jag förstår att det är tröttsamt för alla omkring mig, får väl börja prata med nån annan så alla slipper höra på skiten!!!
Ska iallafall se nåt mys på tvn ikväll. Har lite chips och dipp kvar från igår som man kan svulla med, läser en himla bra bok också. En hemlig en :D
Jag älskar också Magnus Carl Falk ♥ He own's my heart!

• Lοωε & L îGΗτ •

Kommentarer
Postat av: W I L L I A M S . M A M M A

Klaga på, man får klaga när man mår dåligt! Det är okej att gnälla.. För mår man inte bra och inte får nån hjälp, hur ska man annars få ut sina aggretioner?

2008-07-07 @ 20:31:05
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0