Vecka tolv = Glädje :D

Tjolahopp alla glada!
Var hos min barnmorskeläkare idag som sagt. Han var glad över att se mig såpass pigg och kry (i och med att jag stapplade mig fram på kryckor sist och nu nästan studsa fram:D), prata lite om fosterdiagnostik men det var ingen snack om saken att vi skulle skippa det eftersom missfallsrisken är stor och det förmodligen inte är något fel på våran bäse.
Fick göra ett snabbt ultraljud (blev så glad), såg en liten varelse, inte alls stor. 4cm från huvud till rumpa, 9 cm allt som allt. Såg en käke, arm och benen. Den lille låg med ryggen mot oss. Hihi och ett hjärta som slog. Gick in i 12e veckan idag istället för imorgon som dom sa sist. Det gör mig inget att ligga lite längre fram. Lääängtar så tills ultraljudet i vecka 17 då bäbisen är mycket större och man ser mer, idag vara bara en jätte snabbis. Men kul ändå :D

Känns mycket tryggare nu när missfallsrisken är betydligt mindre. Jag har inte haft ett enda tecken på missfall heller. Inte en enda liten blödning så jag hoppas våran lilla vill stanna ända tills februari. Vi vill ju så gärna ha dig hos oss<3
Längtar också tills magen blir lite större så man ser, även fast jag inte är precis lika smal nu som jag brukar.

Har jobbar en stund idag med, var skönt o komma ut en stund. Har även sett en sååå snygg tv bänk vi ska inhandla + ett köksbord som vi förmodligen ska köpa imorgon eftersom vi inget har och det funkar inte att äta i soffan i vardagsrummet. Tycker inte det känns bra att sitta i vardagsrummet. Det kan man göra om man myser på helgen men inte jämt.
När vi köpt de sakerna så är våran lägenhet i princip färdig, förutom lite småsaker så som alla blommor, lampor osv + att det ska tapetseras i resten av rummen och att bäbisens rum gör vi inget med förens vi inreder babyrummet. Så kul -  ska bli alldeles alldeles perfekt där inne. Den ska ha allt det bästa ('v') Puss och hejdå!!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, jag har lunginflammation. Det är inte godt, men mår bättre nu:)

2008-07-24 @ 23:18:21
URL: http://hippiehippieshake.blogg.no
Postat av: joanna

ne det tycker jag verkligen hur ska vi få plats där med våra tjockemagisar i soffan =)

2008-07-25 @ 23:53:02
URL: http://www.metrobloggen.se/yayo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0