Huvudvärk kan komma som ett kuvert i brevlådan



Godkväll kära vänner 8-|
Alla som har en brevlåda känner väl igen de dystra steg man är tvungen att ta från dörren till brevlådan för man vet att 99% av alla kuvert i den där äckliga fyrkantiga lilla saken innehåller små papper från onda myndigheter som vill stjäla ens surt ihopslitna pengar, spelar ingen roll om man har sagt upp abonnemanget från det där gamla bredbandet från flera år tillbaka, man måste ringa minst hundra gånger om dagen till olika slags folk för att reda ut saker och för att slippa betala pengar för saker man inte borde...

Sen är inte saken bättre att man är 20 år och handikappad (!)
Igår kväll på jobbet högg det till i ljumsk-jäveln var tionde minut, jag skrek rakt ut och det svartnade för ögonen. Som tur var skulle jag precis sluta mitt arbetspass, trodde jag skulle klara ta cykeln och cykla hem.. men ikke!
Kunde inte lyfta benhelvetet över den där grejen så man kommer upp på cykeln, så det var bara dags att börja traska. (Det är ungefär 1 km till hans föräldrar där vi tillfälligt bor fram tills 1½ vecka då vi får vår lägenhet) Jag försökte gå snabbare än halvägs så fort man brukar gå men det högg, jag fick tårar i ögonen & det svartnade för ögonen. Hade inga pengar på mobilen så kunde inte ringa min man så han kunde hämtat mig.. Så den lilla biten hem som brukar ta ca fem minuter att gå tog en timma. Trodde aldrig jag skulle komma hem =/
Det var ett pensionärspar som kom ut på sin trädgård för dom hade sett mig o frågade om jag skadat mig & om jag behövde hjälp - Snälla människor det finns, lite komiskt också för man skäms en aning!

Som tur var är man ledig idag, har sovit tills 10 och sen har vi snuskat oss hela morgonen jag och min heting *grr* ;) Gick upp och käka en go frukost med mina söta små kryckor, vart iväg på arbetslivsenheten, hämtat den omtalade posten, lagat lasagne, städat hela huset med mitt onda ben - skam den som ger sig!
Jag är inte den som vill ligga i sängen för man har ont.. fast man kanske borde så det går över tills imorgon så man kan arbeta =P

Fast och andra sidan ska man inte klaga - Jag har aldrig älskat mitt liv så mycket som jag gör nu.
Har världens finaste och stora lägenhet som väntar, mitt jobb är verkligen super med de underbaraste människorna som finns, det kommet en sommar där de kommer hända mycket roligheter, har en massa goa vänner och familj och den absolut finaste & sexigaste killen som någonsin gått i ett par pjux <3 Jag avgudar honom o han avgudar mig :D
Ska börja inreda våran lägenhet så jädra nice. + att vilken dag som helst kommer det att komma en bäbbe som kommer vara en av de vackraste som någonsin födds. [Jessicas]

Och jag vill ha kommentarer med era namn - Ni som läser min blogg. Tack (A) Annars raderar jag denna blogg lika snabbt som jag inskaffat den, och ja det är ett hot!



Kommentarer
Postat av: Nicole

En kommentar här då, å mitt namn. =0) Kuligt å snoka i din blogg. Hoppas de blir bättre me ljumsken! Pössen

2008-05-21 @ 20:23:42
Postat av: Andrea

Hallå här lämnar jag ett spår !:P

2008-05-22 @ 09:10:37
URL: http://stardust88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0