Onsdag...

Hej hopp! Nu är det onsdag och vi går in i vecka 26. hihi! Jag typ längtar tills man går in i nya veckor - Sjukt (-;
Fick ett brev från förlossnings-barnmorskan på Varberg som hade försökt nåt mig så jag ringde henne och fick en tid för samtal den 10 november. Skönt tycker jag så man kan få utrett hur man ska göra under förlossning osv, man har ju endel frågor!
Snart kommer det en dam från komunen hit på hembesök, hon ska la typ kolla min sjukdom o se om hon kan hjälpa till med olika saker som hjälpmedel osv tror jag. Skulle hjälpt oss med lägenhet så vi får påskyndning men nu har vi ju redan fått en. Tycker det känns lite konstigt att en främmande människa ska komma hit o tjöta, men men!
Ser äckligt ut på golven men så är det när man inte kan städa =D

Igår åt vi skit god lax från fiskbilen hos Magnus mamma.. Fan va jag åt alltså, haha. Med glass och hallon till efterrätt!
Sen kollade vi på Rosa-bandet galan och när jag skulle skänka var det för sent =( Tur att Magnus hann...

Vecka 26:
Förmodligen passar inte dina vanliga kläder längre, för nu börjar du lagra fett kring bröst och höfter. Graviditetsstrimmor på mage och bröst bör dyka upp nu, om du alls kommer att få några. Ditt hjärta och dina njurar jobbar hårt för att hålla igång blodcirkulationen, och ta hand om den ökade mängd vätska som finns i kroppen.

Barnet är ca 23 cm långt från huvud till stjärt och väger ungefär 900g. Ryggraden blir starkare och smidigare, för att den skall orka bära kroppen. Lungorna utvecklas alltjämt och barnet växer till sig mer och mer. Med lite tur kan man höra barnets hjärtslag genom att någon lägger örat mot din mage. Ögonen är nu färdigbildade och barnet har lärt sig att både andas in och ut. När barnet hör ljud reagerar det med högre puls, och spelar du musik kan det hända att hon/han rör sig i takt. Det finns studier som visar att barnet reagerar på beröring runt denna vecka.

Kommentarer
Postat av: Wictoria.

hihi ja han är riktigt gosig. =D

nja det var svårt att mäta honom men han hade växt på sig extremt mycket måste jag säga, stor pojke. =)

Han väger nästan 2 kg hehe tjockis. =P



Ja det tycker jag verkligen du ska göra. =)

Det är kul att se din bebis mage för jag hade ju också en liten bebis mage har inte jätte stor nu heller men ju större han blir ju mer växer han ju. =) , det kommer bli så för dig också!, tror han är stor redan nu på dig faktiskt. =) Hur lång är din livmoder?

2008-10-30 @ 11:40:44
URL: http://minkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0