Skönt att vara hemma :-)

Efter några dagars uppehåll säger jag Hello igen :-) Kom alldeles nyss hem, kom fram till Thn igår eftermiddags men vi stannade kvar tills idag och åkte direkt till Bassängträningen och är nu alltså hemma i mitt goa hem - Skönt!

Åkte till Sthlm vid 08-tiden i fredagsmorses.. mycket som skulle medpackas och massa barn och lite stök. Åkte tillsammans med faster + familj och min familj. Farfar och dom andra åkte ett par dagar innan för att förbereda festen!
Det var en lååång resa och ganska påfrestande att sitta stilla så länge, fick försöka röra mig så gott det gick för det blev väldigt stelt och smärtsamt men det gick ändå någolunda bra.
Stannade i Örebro vid ett köpcentrum där och kollade lite och tog en fika. När vi skulle gå tillbaka till bilen ser jag en utlänsk dam som står och spelar dragspel. Hon var helt utmärglad, dragspeget var säkert 50 år gammalt och gick nästan inte ens att spela på längre, det var jätte kallt ute och där stog hon hungrig med söndriga kläder med ett leende och spelade samma visa om och om igen. Vi gav henne några kronor, när jag satte mig i bilen så skämdes jag över mig själv för man är så bortskämd och blev förbannad på alla runt omkring mig för dom inte brydde sig om henne. Haha, tårarna började forsa ner för mina kinder och jag frågade de andra hur de kunde blunda så för verkligheten. Hahaha, jag var helt förstörd i flera timmar verkligen. Sjuuukt. Men jag har fan tänkt på henne varje dag sen dess, här går vi och handlar om äter oss mäta varje dag och skiter i alla andra utan oss själva o där står hon o försöker få ihop några kronor till mat, och de allra flesta skiter i det och går bara förbi som ingenting. Där står hon hungrig och fryser medans vi gapar över våra småbekymmer. Fy fan! Jag ville stanna där igen på hemvägen och ge henne ett par hundra och en stor kram. Hahaha- Jag fick inte :(

Iallafall när vi väl var framme var jag mycket trött efter resan, tog en dusch och gjorde oss fina och började fira farfars-gubben som blev 70. Åt god mat och de andra drack goda alkoholhaltiga drycker medans jag mer för vaje timma tyckte folk var jobbiga och gick och la mig. Mycket skönt =)
På lördagen skulle vi ut på stan, när vi var färdiga och skulle ge oss av så hade vi glömt benstöden till rullstolen i bilen hemma. KUL, förberedde mig på att inte få komma ut utan få sitta i lägenheten, men farmor kom på idén att man kunde lägga kryckorna uppochned så man kunde ha smalbenen i dom grejerna man brukar ha armarna i när man går, det gick någolunda bra. Eller jag kom ju ut iallafall.
Vi fick ta en promenad in till stan eftersom det blir så bökigt med tunnelbana och rullstol. Men varje gupp och varje liten ojämn del i marken gjorde fruktansvärt ont och tårarna rann, och jag fick sitta och vara orolig hela tiden att den som körde skulle glömma bort kommande ojämnhet i marken att jag blev tokig. Fruktansvärda smärta men jag fick iallafall komma ut, även om det absolut inte var värt besväret .. men hade jag inte gjort det hade jag varit ledsen över att inte få kommit ut så det var väl bra ändå. Fick ätit lite på resturang, kollat lite i affärer och köpt ett par välbehövliga mjukisbyxor.
På kvällen gick Magnus ut med två gamla lumpar-polers och jag somnade av ren utmattning vid 21tiden...
Sen på söndag morgon började vi förbereda för hemfärden som också var ganska svår, stelt och jävligt att sitta så länge i bilen igen. MEN var ändå skönt att få komma hemifrån lite så klaga ska man väl inte göra.

Fick hem en Tens-apparat från sjukgymnasten idag som man ska använda ett par gånger om dagen. Får väl se om det blir bra!
Var ju hos BM i torsdags innan vi åkte. Vi tjötade nog i 1½ timma utan avbrott. Tiden gick väldigt fort, jag ska börja gå på aurora-samtal (är för förlossnings-rädda), är ju inte förlossningsrädd egentligen utan jag är ju bara rädd för att min reumatiska smärta ska förvärras. Så då lägger man tydligen upp en plan som man själv tycker är behaglig och så kan man ju då önska att om det skule bli paniksmärta och inte gå så får det bli snitt osv. Kommer kännas tryggt att veta hur det ska bli istället för att hela tiden vara i ovisshet.
Ska även börja gå i unga mödrar-grej tydligen, familjerådsinfo ska man tydligen också gå på, föräldragrupp, Bm-besök + att jag redan går på sjukgymnastik och läkarbesök regelbunden. Wow, kommer verkligen bara hänga på sjukhus och såna där saker... Hmmm, men kan väl vara vettigt att ha något att göra på dagarna när man går hemma också.

Nu har vi ätit mos och korv med bacon och nu ska jaga bara vila mig här en stund och sen blir det tv-dags..

Lite ljus bild men iallafall vi :-)  

Kommentarer
Postat av: Marie [ Williams Mamma ♥ ]

haha nej det tror jag inte :p Jag käkar ju p-piller!

2008-10-06 @ 21:15:05
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja förlossningen var verkligen helt underbar =) Är supernöjd faktiskt! =) Hur går det själv med graviditeten? Sparkar och växer det?



Tack, ja om jag får säga det själv så är han faktiskt ett riktigt charmtroll =)

2008-10-06 @ 22:23:13
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Tuvas Mamma Jessica

Ja lite grann jobbar jag men inte alls mycket.. Nu är det nästa 2 veckor tills nästa gång =)

Ja vi skulle gärna kommit men att åka bort på en fika 10 mil hemifrån gör man ju inte bara sådär haha, speciellt inte med bebis.. Men visst måste vi hälsa på er snart och får se hur ni har det i den nya lägenheten =) Skulle vara jätte kul.

Duktig du är som står på dig så bra även fast du har sån smärta. Riktig Kämpe verkligen!



Kramar

2008-10-06 @ 23:16:45
URL: http://jessicanord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0