Slitsam dag idag #

Gick upp vid 08 tiden idag, visste att det var fullspeckat på schemat. Åkte till reumatolog mottagning, skulle var där vid 09.30, hon visste inte vad hon skulle göra, önskade att hon kunde hjälpa mig. Skulle komma om man fick använda magnetkamera under grav, vilket jag inte tror! och sätta ny kortisonspruta vilket dom tror hjälper. (något som jag gjort 1000 grr utan resultat) Skulle fått förlängd sjukskrivning men alla deras datorer hade pajat - Kul när jag behövde det precis idag. Så hon skulle skicka det!

Efter detta åkte vi till Kungsmässan och åkte lite, hade lite tid över tills vi hade tid hos barnmorskan. Träffade mina 2 goa arbetskamrater som var ute o shoppade för barnbidraget =P Åkte till sibylla och käka raggar-meal = två korvar, mos, räksallad (fast jag tog gurkmajonäs) och en pucko till, man fick även en stor muffins med kaffe till efterrätt, för 39 kr... WÖÖÖÖW!!!!!

Vi har fått en byrå till oss också, som matchar till våra sovrumsmöbler. Ett redigt kap, hahaha!

Hos Bm gick det bra, pratade med henne om att jag inte tänker amma och det tyckte hon också var det bästa. SKÖNT för jag var beredd på massa mothugg men det borde väl vilken människa som helst fatta! Så hon ska säga det till dom på förlossning så dom slipper tjöta om det sen. Lyssnade på hjärtljuden, vilket var bra. Hon kände på livmodern och den var lagom stor, bloggtryck vilket var lågt och undertrycket var dåligt för det visade på extrem smärta tydligen. Konstigt ?
Jag som varit orolig att jag inte gått upp tillräckligt i vikt. Vägde mig häromdagen och då hade jag bara ökat 1.5 kg sen jag blev gravid men har ju svårt att stå med hela min vikt på vågen men idag fick jag till det och jag hade ökat med 3.5 kg så nu känner jag mig mer lättad och den vikten var bra! Så min graviditet går fortsatt bra framåt, skönt att något gör det :-)
Sen var vi på något familjehus där ens bm skickar en om man har frågor om sin grav eller sen när baby'n kommit.
Vet inte vad jag tycker om det stället, har inget direkt som tynger mig förutom denna sjukdom, som dom inte kan hjälpa oss med ändå!

Nu är jag hemma och föll pladask i säng, är helt slutkörd verkligen. Att ta mig in och ut ur bilen är verkligen ett rent helvete!
Barnmorskan sa att jag ska vara sjukskriven i början när babyn kommit och Magnus vara pappaledig, ifall jag inte kommer igång och kan gå (det vet man aldrig) då vi kan hjälpas åt hemma om jag inte klarar allt och vi kan lära känna våran baby i lugn och ro. Eftersom jag inte ska amma kan Magnus också vara mkt delaktig i detta och vi kan hjälpas åt och det känns tryggt ifall jag fortfarande har ont. Så det är bra, sen hoppas jag ju på att bli bra såklart!
Våran fina blivande lilla familj <3
Det är så mycket oro och tankar hela tiden som försigår i huvudet att man ibland glömmer bort att man har en liten going som ligger där inne och sparkar, att det faktiskt är en riktig baby som man ska njuta av. Mammas gos (v)

Nu blir det att vila och ta det lungt! Puss och hej


Kommentarer
Postat av: Madde

Hehe jo jag vet att det är sammandragningar nu :P Får du oxå som lite "mensvärk" eller vad man nu ska säga, ibland? Förresten såg att du hade frågat om den där boken som jag hade beställt. Gå in på www.goboken.se och klicka på "gå med i go'boken" åsså väljer du startpaketet som heter 0+ som är från nyfödda. =) Det paketet kostar 39:-!! Men då blir du medlem hos dom...fast det är bara att avsluta när du vill. =) Sen får du hem paketet med b.la boken efter 2 veckor kanske.

2008-10-20 @ 19:03:48
URL: http://maddoxx.blogg.se/
Postat av: Tuvas Mamma Jessica

Nä de har jag faktiskt inte haha..



Om man inte har en separat liggdel till vagnen får man ha en lift i sittdelen när dom är riktigt små. Antingen en mjuklift eller hårdlift. Jag hade mjuklift och den kan man göra om till åkpåse (sån dom sitter i på vintern när de är kallt).

2008-10-20 @ 19:04:58
URL: http://jessicanord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0