Veccka 22 :D

Idag har vi varit på kinaresturang och ätit kinabuffe.. MMM säger jag bara, öste på flera kg :D
Efter det gick vi till babyproffsen och kollade på babysaker, ska börja handla massa nu snart. Wihoo!
& eftersom jag är medlem där fick man en luktfri bjöjhink med massa saker i, lite roligt!
Var en skiva där i "världen genom ett barns ögon" så himla söt film, jag fick en tår i ögat känslig som man är.

Har även bassängtränat, körde på som fan (eller som går för mig just nu) och de kändes lite bättre efteråt..
+ att jag bastade en stund efteråt och det var skönt.
Åkte till icaa och handlade lite mys till kvällen och nu sitter jag här helt slut. Är inte van vid att göra så mycket saker längre. Haha! Gjorde lie mysigt i babyrummet som inte är klart än men det syns nu att det kommer vara ett babyrum där inne med lite babykläder, bilbarnsstolar, lite nallar och den nyblivna hinken med diverse saker. Har tänt lilla lampan i fönstret så det ser lite halvmysigt ut. Hihi -  Ska bli så kul att handla in saker in dit och göra mys snart, men känns inte jätte kul eftersom tapeterna är verkligen GRÖNA (!) och vet inte om det är någon mening att tapetsera om vi snart ska flytta.. Hmm ett jävla dilemma för mig.

Imorgon är det BM-dags igen, efter det åker vi till Trollis och i övermorgon till Sthlm. KUUUL :-)

Idag är vi inne i vecka 22, tiden går såå otroligt fort även fast jag har det väldigt jobbigt. Idag har det verkligen känts så mys att vi ska få en liten bäbis. Det känns som jag inte alltid kan njuta så mycke av graviditeten som jag vill  eftersom det är så jobbigt för mig men nu börjar jag njuta ju läängre gången jag blir. Tänker ju att jag ska få de största man någonsin kan vara med om i livet så det kan jag gött kämpa för:D Jag älskar ju redan min lilla bäbis i magen mest av allt. Min busbäbis!

Vecka 22:

 
 

Dina bröst kan eventuellt läcka råmjölk, ditt barns första kost. Montgomerys körtlar på vårtgårdarna, producerar ett fuktigt ämne som skyddar dina bröstvårtor vid amning. Din hudfärg kan förändras och områden med mycket pigment t.ex. vårtgårdar, födelsemärken och fräknar mörknar. Håret kan kännas tjockare och det beror på att du nu inte tappar speciellt mycket hår, vilket annars är det normala. När barnet är fött kommer du att tappa hår som vanligt igen. Kom ihåg att sköta tandhygienen, hormonerna kan påverka ditt tandkött och få det att svullna.

Nu har barnet blivit ungefär 19cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 500g. Barnet har fått en dygnsrytm. Det både sover och är vaket. Antagligen är det som mest livligt när du vilar dig. Svettkörtlar har utvecklats och huden är inte lika genomskinlig. Naglarna är fullt utvecklade och fortsätter att växa. Hjärnan växer mycket snabbt och speciellt den del som ligger mitt i hjärnan - germinal matrix. Dess uppgift är att tillverka hjärnceller fram till att barnet är fött och försvinner sedan. Barnets hjärna fortsätter dock att växa fram till fem års ålder.

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tuvas Mamma Jessica

Ja de ska verkligen bli jätte mysigt =)

2008-10-01 @ 21:04:59
URL: http://jessicanord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0