Sommar&Sol&Vi har korta kjoolss..

I fullkomligt LÖVES Magnus uggla, Markoolio & Gyllende tider såhär när våren / sommaren börjar träda fram, när solen gassar, människor har brills på sig, uteseveringarna öppnas och grilllukten som sprider sig genom områderna.
Med den musiken, grillning och en iskall cider i näven kan ju inte livet kännas mer än på topp, eller?! :-)

Har suttit i samtal med F-kassan hela morgonen så nu får vi se va käringen beslutar! Efter det åkte vi iväg, hämtade ut masor av medicin på apoteket för det har tagit slut... IGEN!! När vi varit där så drog vi oss iväg ut mot Vallda och la oss vid havet och pressade. 27 graders celsius va det där så det var ju inte så illa pinkat direkt.
Vi började dock disskutera en konstig sak, folk säger att man får lika mycket färg när det blåser men vi böörjar faktiskt tvivla.. för kan ni handen på hjärtat säga att ni har lika mycket färg efter en dag på stranden då de varit lite kallt och blåst, som en dag det verkligen bränt på kroppen under presninggs-dagen? NEJ, det har aldrig hänt mig iallafall så på någon konstigt vänster så måste det vara så, hur vet jag inte. Har ni några förslag så dela gärna med er så min hjärna slipper filosofera mer på det, för jag har ingen grubblarhjärna direkt. Hate it (Att grubbla)

Lillfisen låg på en gosefilt bredvid mig i skuggan och gurglade och pratade. Efter hela dagen blev han lite övertrött (har inte sovit en stund på hela dagen för det har varit för mkt kul runt om att se) så när vi kom hem grät han och jag har kommit på ett somnings-trick som ALLTID funkar. Har man tålamodet ca 1 minut så deckar han alltid direkt.
Tålamodet är min bästa vän. Jag skryter int gärna om mig själv men tålamod har jag mer än vad jag trodde var möjligt. Det tryter ALDRIG! Och då menar jag aldrig... Jag kan ha tusen bolla i luften, bråka med folk, prata i telefon, en skrikandes bebis i kanske en kvart t.ex, samtidigt som benet krampar i flera sekunder eller hugger till.. då jag även diskar och lagar mat samtidigt utan att balla ur. Jag är lugn som i graven oavsett. Börjar inte skrika, sura eller svära utan tar fram mitt lugnaste jag och försöker göra det bästa av situationen och det är faktiskt min starkaste egenskap som jag är väldigt stolt över. För jag tycker inte alltid jag har så många bra egenskaper =)

Magnus den fikusen hoppade i havet & doppade sig- Ha ha ha! Crazy man!
Hade ont som tusa när vi kom fram till stranden, tog en halvtimma att gå dom stackars 20 metrarna typ. Onödigt att hålla på sådär kanske men jag känner mig väldigt pigg och bra efter en utedag oavsett om man är dödstrött när man kommer hem.

När vi kom hem satte vi på grillen. Marinerad flintastek, champisar och potatissallad på Menyn idag. Lillen vill inte ligga själv för han va övertrött & sur så jag hade honom samtidigt (Jag är bäst på de där med att lugna ner honom).
Nu sover han så underbart och lär sova för natten. Han var helt slut efter att varit ute hela dagen ! !
Igår somnade han vid 20 och vaknade inte förrens vid 05 för mat så måltiderna har verkligen glest ut efter vi köpte den nya nappflarran. Det var ändå jag som vaknade panikslagen vid 05 för han varit utan mat så länge så jag väckte honom och gav honom. Han hade varit utan mat i 10-12 timmar och jag visste inte ifall det var farligt när han är så liten!

Ska försöka ta mig i badkaret och ligga där o chilla mig en stund.. sedan poppa lite popcorn, se på Efterlyst och sedan däcka i sängen. Så underbart ska de bli!
Jag & Magnus bråkade lite förra veckan.. vi hade mycket delade uppfattaningar om saker&ting men vi satt länge och disskuterade och kom fram till gemensamma lösningar. Inget löser sig om man inte snackar och reder ut.
Han har spelat lite för mycket Ps3 men insett det själv så nu har han slutat och vi har fått en mycket mer underbar familje-situation efter det! Nu älskar jag vårat liv.

Imorgon ska han tillbaka till jobbet efter några dagars ledighet och jag vet inte hur vi ska klara oss här hemma nu när vi fått så mycket hjälp. Allra helst på morgonen för de tar en jädra stund för mig att komma upp. Men vi  försöker klara allt jagoch Vince så det ska väl gå bra - Tänka positivt ska man!

Tjöt tjöt tjöt - BYE!

The baby! Tror att han blir snyggare när han inte ler på kort! *Flin*
Jag tycker annorlunda =)



Jag har fått rätt Biffiga armar efter snart 1 år hängandes med hela kroppstyngden På kryckor!!


Press presss på sin blekna stackars kropp !  !


Den lilla Grodan ligger i svalt förvar (blåste som tur var lite) och Nanar (5 min ungefär)   <3

Kommentarer
Postat av: Maria

Det går bra med lilla älsklingen. Så underbart att vara mamma! Det verkar som hon och Vincent har lite samma sovvanor, hon somnar också runt åtta och sover till fem. Skönt men i början blev man ju lite orolig:)

Jag har fattat beslutet att inte lämna ut lilla älsklingens namn på bloggen men skicka gärna ett mail eller en mailadress jag kan nå dig på så ska du få veta:)

Jag kommer fortsätta följa din kamp och håller verkligen tummarna för att du får den där operationen snarast!

2009-04-29 @ 21:33:19
URL: http://www.filosofmaria.blogspot.com
Postat av: sara

Verkar som ni hade en toppen dag i solen!

Skönt...

Här kommer min mail adress så du kan lägga till mig på msn.

saris[email protected]

Kramar

2009-04-30 @ 10:17:25
URL: http://metrobloggen.se/linnebbasmamma
Postat av: Anonym

Det är ju inte så att solen blåser bort med vinden ;) Jag får lika mkt färg oavsett.. men ofast om det blåser och håller på så brukar folk dra på sig kläder eller gå in och värma sig inte konstigt då att man inte får lika mkt färg ;)

2009-04-30 @ 12:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0