Utedag=)

GOD MORGON SVERIGE!
Man vaknade med ett leende på läpparna för det var starka solstrålar som lyste igenom persiennerna idag. Kl 07 på morgonen =) Det är fortfarande inte ett moln på himlen så det blir nog att sitta ute i solen mycket idag. Frisk luft får man aldrig för mycket av.
Drömt svartsjukedrömmar och det var ju sidådär roligt - Ha ha! Och jag själv simmade (flög) på vaattenytan i vatten fullt med is i, och jag undrade hur ont jag skulle han är jag kom upp ur det där kalla, hade en öl i handen också (som jag förörvigt inte ens gillar så särskilt) Men jag kom aldrig upp ur vattnet.

Hann aldrig göra kallopsen igår så det får bli idag. Och jag gör ingen märkvärdig alls utan den lättaste:
Stekar bara igenom Grytbitar i stekpannan så dom är färdiga, saltar & pepprar. Slår på massor av vatten,
häller över allt detta i en stor gryta, lägger i 3 lagerblad.. Sänker till 3an, lägger på ett lock och så får det stå så i ca 2 timmar. Man får gå dit lite då och då och slå på mer vatten för det försvinner.
Sedan saltar man och pepprar med svartpepparkorn. I med lite vetemjöl och KLART
Serveras med Potatiss. Hur lätt som helst :-) Och det ljuvligaste av alla maträtter, enligt mig!
Gott är ju självklart också med lite skivade morötter i, kanske champinjoner också?
(Har provat med lök också men det tyckte jag inte alls om, blev mest bös i grytan)
    Så. Smaklig Måltid Nicole!!!

Glömde föreesten berätta om Bvc i gårdagens inlägg men det gick bra som vanligt, var aldrig någon vaccination utan det blir den 15onde!! Men han vägdes och mättes. 6490 gram och 59.2 cm lång!!! Hahaa min lille tjockis!
Han mår så himla bra sa Barnmorskan, och jag ger han så bra som jag ger. Men jag behövde iallafall inte ge honom mer mat (haha) utan fortsätta som jag gör! Han äter så lite varje gång därför blir det lite tätare än annars men han vill helt enkelt inte ha mer utan blir mätt och somnar! Så underbar min fis!
Sedan gick doktorn igenom honom och allt var så bra, trodde han skulle bli lack när han klämde honom på magen men ikke. Han tittade på honom precis som "Whata fuck gör du med mig?!" Med tykna ögon. Hahaha!

Jag längtar som fan tills jag får Operationstiden! Jag ser så mycket fram emot det. Jag berättade nog inte att Carro också opererat in en ny höftled för några år sedan pga hennes höft dog ut när hon var 10 år av en ovanlig sjukdom.
(Och det häänder i princip INGEN någonsin så här unga som vi..att man får en protes, så vi har endel gemensamt, och skönt att kunna fråga ut henne om allt) Men hon går precis helt som vanligt och det syns inte alls, så lite hopp får man trots allt!

Smarta jag kokade upp vatten tills dagens måltider nyss föreessten och spillte endel kokande vatten på nederdelen av mina fingrar. Aj sa jag.. men men!! Konstigt att man ska stressa och hålla på så man klumpar sig jämt!

HAVE A NICE DAY!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Jo det är verkligen helt perfekt att bo här uppe... Vi bor längst bort på torngatan 4... ner mot överby hållet... vart bor ni nu för någonstans då ? Tack det samma=) kram

2009-04-16 @ 09:09:49
URL: http://karlssongunnarsson.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej snäckan! Väntar på att min läkare ska ringa, ska be han skicka remissen till mölndals sjukhus, så blir det nog bra. Vet bara inte vad jag ska göra med smärtan, tagit en voltaren plus 2st panodil, nu får jag ej amma på någon timme. =/ Det löser sig nog, haha kanske jag som var så stor för att sitta i mitten igår i bilen. ;) Ja vi kan ju se till helgen! Kanske kan äta något gott och så, får hoppas på fint väder. hihi.. Pussa lille Vincent från mig och stora kramar från mig och Leon

2009-04-16 @ 14:10:50
URL: http://livesgoeson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0