Människor är fruktansvärt korkade.

Kan vi inte vara överens om att det alltid kommer att finnas folk som ger en kommentarer? Om man inte ammar är man dålig mamma, ammar man för länge är man dålig mamma, har man inte barnvakt innan barnet är 4 veckor blir barnet asocialt, lämnar man bort bebisen är man hemsk osv osv. Likadant med vikten på bebisarna, kommer alltid vara någon som tycker annorlunda.

Läste en tråd på familjeliv där hennes söta bebis vägde något på 9000 gram och var 4 månader . (Även någon som var 7 6 månader och vägde 11 kg.. Mycket kan tänkas men nu var hon 2 år och var JÄTTE liten för sin ålder och mamman fick alltid köpa de minsta kläderna. Så man kan inte snacka vikt på en bEBIS) Hon fick hela tiden kommentarer som "fortsätter han sådär kommer han varken kunna krypa eller gå" .."han kanske lider av fetma" "Är det verkligen normalt att en 4 månaders väger lika mycket som en 7 månaders normalt ska göra?" ..Osv osv.
Jag blir så j----va URSINNIG rent ut sagt. Tänk när ska människor bara ta och skita rent fullständigt i andra??
Hennes bebis mådde PRIMA och det är alltid huvuddsaken. ETT SPÄDBARN KAN INTE VARA ÖVERVIKTIGT.
Dom kan va jätte tjocka och goa men det är ofta ett tecken på att dom mår väldigt bra och de där kryper dom av sig sedan när dom börjar röra på sig mer.
Likadant om en bebis på 10 månader som vägde som en på 5 månader och då var det ett jäkla liv runt det.. ifall hon inte fick någon mat osv osv.. HERREGUD, hennes dotter mådde också hur bra som helst och det är ju alltid huvudsaken? Alla bebisar har olika aptit. Är den inte hungrig så kan man inte tvinga dom att äta och är dom hungriga kan man inte neka dom.. Men människor ska ALLTID ha åsikter om ALLT, för dom tror alltid att dom är bättre "över-människor" än alla andra och att dom och deras barn har det bäst. Ibland är det bättre att de håller käften stängd istället för att öppna den och visa hur dumma dom verkligen är.

Min älskling är nu en liten fis på runt 6500 (men ändå ingen riktig michellin-gubbe ännu för han rusar iväg på längden också).. han älskar att äta (men äter inte mer än andra 2 månaders för det är vanligt att de äter var 3-4 timma, ibland oftare).. Kanske fortsätter han gå upp, kanske planar det ut (de går upp mest de första 3 månaderna sa BM) Han är så tillfreds med livet, han chillar sig igenom dagarna. Gnäller bara när han vill något och blir han sjuk han har något att ta av! Och han är bara SÅÅÅ PÖÖÖÖÖT med sina så valk-ben (K) Hiiihihi.
Jag var också en riktig tjockis när jag var bebis och Magnus också=)=) .. Tänk om någon ska säga "Akta, ni skämmer bort honom med mat, han blir tjock sedan.. han kommer inte kunna gå, plana ut måltiderna" .. dom hade fått en rak höger av mig. Det är en bebis vi pratar om, varken jag eller Magnus är överviktiga, och ingen i våran släkt heller.
Aldrig att jag skulle låta en bebis va hungrig, svälta eller banta en bebis. Vad finns de för sjuka folk?
Dom kan va mulliga tills de blir 1-2 år utan att det är något att oroa sig för.

Men det jag ville komma fram till är att : Människors korkade kommentarer beror på okunskap!
Men undra när folk ska sluta ha så myckert åsikter om precis allt??
Jag älskar min bebis, hon vars bebis var underviktig älskar sitt, även hennes barn som var överviktigt, kort, för lång, för mycket fräknar, födelsemärken blaha blaha... Varför prata o lägga sig i om sådant?? En liten bebis vars föräldrar älskar de över allt annat. JAG SPYR PÅ FOLK SOM KOMMENTERAR BARN eller pratar illa om dom. Dom ska ha ett skott i pannan och dom är riktigt jävla sjuka i huvudet!
Ursäkta mig men den tråden gjorde mig riktigt upprörd!

Kommentarer
Postat av: madde

Tillåt mej att säga SUCK!! Varför ska folk hålla på sådär, jämför hit o dit o kasta skit o komentarer omkring sej om saker dom inte fattar ngt om? Man bestämmer väl själv hur man vill göra, ibland funkar det, ibland inte!! Har oxå fått flera såna komentare ang Eddie vikt, men orka bry sej, han mår bra o mamma har en gooo bäbis att bita i! haha! Alla människor är olika, synd att det tar längre tid för vissa att fatta det bara! Hoppas ni får en trevlig helg, kramar från oss!!

2009-04-24 @ 19:57:41
URL: http://metrobloggen.se/mammamadeleine
Postat av: Sofia

Det är kul det där, för när det gäller vikt får man visst kommentera hej vilt som det gäller bebisar eller gravida magar:D. När min mage var liten i början av grav. fick jag höra all möjlig skit, en idiot började prata om att min moderkaka var kass och att det kanske inte kom tillräckligt mkt näring... Kul att höra!

Moa är också stor, hon ligger HÖGT på kurvan och har gjort det hela tiden, underbart tycker jag! Hade hon legat under det normala hade jag säkert oroat mig och blivit jätteledsen om andra påpekade att hon var liten. Idioter finns det gott om...

2009-04-24 @ 22:39:20
URL: http://tobiq.blogg.se/nyblogg/
Postat av: Fia

Snubblade in här... Jättebra inlägg! Håller med dej helt! Tänk om folk bara kunde stötta varandra istället?! Ne, kritisera och kommentera är folk jävligt duktiga på! Är också sjukt trött på alla "över-människor"!!



Ha det gott!

2009-04-24 @ 22:42:29
URL: http://fiabarafia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja, de är irriterande hur jäkla intressant de kan var hur MYCKET eller hur LITE ett barn väger.

Förövrigt är vikten helt jäkla ointressant (på både barn o vuxna) .Vikten säger inte ett skit. Kolla på Tuva hon är inte tjock (bortsett från lite bebi hull på låren) och hon väger fortfarande lite mer än många andra 10 mån. Man SER på ett barn hur den mår, de ser man inte på hur mycket eller hur liten den väger.

Och de enda intressanta är ju som sagt hur barnen mår!

2009-04-25 @ 16:03:25
Postat av: emelie

Hej! Håller med dig!! MAx vägde 10 kg vid 6 månader, och var en stor bebbe uppfödd på enbart bröstmjölk= kan inte bli fet av det. Men sen var han jätte lång. Nu är han en smalis men fortfarande lång. Tii därimot var en pluttbebis, vägde bara runt 6kg vid 6 månader o är en liten tunnis. Har kompisar som har barn som är 7 månader yngre som är lika stor som Tii. Så alltså, av att ge samma mat, av samma föräldrar så kan man få 2 helt olika barn. Så länge de inte får läsk o godis så kan de inte bli feta. Håller med dig!! Hoppas att du får en operationstid snarast, massa lycka!!

2009-04-29 @ 09:49:17
URL: http://minabusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0