Dagens läkarträff osv.

Nyss vaknat =) Somnade när Vince somnade vid 18.00, när han somnar sådär efter 17 så sover han för natten.. men somnar han så tidigt brukar han vakna en gång till o äta iallafall innan vi somnar. Usch man saknar honom när han sover SÅDÄR länge. Jag ligger iallafall och väntar på min stora älskling som slutar jobbet vid 22 så jag kan pussa på honom ♥ ♥

Träffade en annan läkare idag, min var på Semester. Och han hade hört talas mycket om mig fast vi inte träffats . " Du är kändis på detta stället så det var kul o få se dig, du som var så himla himla dålig  och knappt kunde röra dig alls på så länge. Du fick operera en höftled va? Herregud 20 år. Är det möjligt? Det har jag nog aldriig hört innan Du kommer kunna leva bra ändå ska du se" . . . Hmm ok, så verkar de va på de flesta ställen jag kommer på. Ha ha (när det gäller sjukhus). Alla kollar sorgset på mig. Hallå? Det är inte synd om mig.. herregud finns dom som har det m y c k e t  värre.

Jajaa.. han kollade igenom min kropp.. och det är en liten led som går mellan en kota i ryggen och revbena som jag har inflammation i nu (har även i bäckenet). Eftersom jag fått ont (och det hugger till) i skulderblad och ovanför vänster bröst. Det hör ihop med samma led.
Oftast med becherews så angriper de det stora lederna i kroppen men i vissa fall även små. Pratade om Enbrel och MS som jag varit lite skraj för, men jag kunde ta det lugnt med en nypa salt för de som fått de har haft det i släkten eller anlag för det redan innan de började med medicinen och därför det bröt ut samtidigt. Det ska inte vara någon slags biverkning för "vanliga" människor för då hade de ju aldrig lämnat ut den, som tur är!!! Så Enbrel'en ska fixa allt, säger han. Så det låter ju lugnande och perfekt och det vore så väl? :-)
Beställde den på Apoteket idag, bara för en månad första gången eftersom den kostar 10.000 på bara en månad så man inte hämtar ut en sådan dyr i onödan (fall man inte skulle tåla den eller något.. och inte använda den mer). Ska dit på torsdag igen (Spenshult) och så ska dom gå igenom hur man gör.
Fick även bytt ut min Dexofen eftersom läkaren tycker den är Opålitlig och dom knappt skriver ut den längre. Finns ju många som dött pga alkohol. En självklarhet med starka mediciner Men då har dom inte ens druckit sig fulla, utan tagit EN klunk.. och dom vet inte vad medicinen gör med kroppen. Jaja får börja med annat iallafall. Ska fortsätta ha värmedynan där de smärtar som jag brukar.
Imorgon blir det MR.

Är glad att Magsjukan äntligen verkar ha gettt med sig ialf - Ett bekymmer mindre!

Förut när vi kom hem fick lill-baby smaka på Kallops-puree med Mango till efterrätt. Gissa om han älskade det?!?=D

Bechterews sjukdom

Kommentarer
Postat av: sara

10.000 går det inte på högkostnad skydd?



var det så smart att gå till sjukhuset idag om ni precis varit dåliga?

2009-08-03 @ 21:18:21
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Sören

Hej Lycka till med nya medicinen och hoppas den

funkar lika bra på dig som den har gjort för mig;-)

3 dar tog det för mig innan värken försvann men som jag sagt tidigare helt underbart.



Kram Sören

2009-08-04 @ 10:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0