10.38

Då börjar man på sin första mamma-dag idag då!! =) Så jag kan gå hemma Med lill-kråkan i minst 1 år till och det känns super-skönt att få umgås med min lilla tils han nästan blir 2 år för att sedan börja på dagis. Kan inte va annat än bra + att jag ska söka för att jobba typ varannan helg kanske.
Enda tråkiga är att man saknar sina gamla vänner från Trollhättan. Hade varit så himla skönt att ha dom + föräldrar nära sig när man går hemma hela dagarna & är mamma-ledig. Ibland på dagarna känns det deppigt. Så deprimersamt att gå ut & promenera själv och såå.. Klart jag har Vincent och några andra jag känner & det är ju trevligt men det är inte alltid det är samma sak och man har samma saker gemensamt. Barndomsvänner har man så mycket roligt att prata om, mycket minnen, man vet verkligen hur varandra är och man känner de flessta i stan. Men men.. jag ahr det verkligen perfekt här annars, trivs superbra i vår lägenhet, min familj<3 och området. Får väl skylla mig själv lite också att jag inte varit ute så mycket. Ska börja hänga lite på Ö-F n men har inte känt för det när jag ite kunnat gå & varit mongolid. Kunde ju inte ens ta dit Vince liksom.. & sen har det varit sommarstängt. Man måste ha ett "umgänge" liksom utöver sin familj ibland.. annars blir det ganska tråkigt.

Ärligt talat så hade jag dött av att ha blivit kvar där, i Trollis. Det är så himla bra o fint för Vince att växa upp här på kusten, bredvid havet. Det händer verkligen inte mkt negativt i denna staden. Och han träffar ju ändå Mormor, morfar, moster & morbror typ varannan helg =) klart man längtar hem ibland men så är det ju... man saknar alltid det man inte har!
 
I helgen kommer iallafall Jessica med familj hit..dom ska kolla in lägenheten, kolla runt på Freeport + gå ut och äta.
Ska även hem till min kära vän Jenny som jag arbetade tillsammans med och hos henne ska vi dricka lite vin och tjöta och efter det ska vi förmodligen gå ut till någon bar. Medans Vincent är hemma med Magnus. Det ska verkligen bli superkul!! Jag förtjänar och behöver det känner jag!!! Får skippa medicinerna den dagen o hoppas inte på smärta.

Nu ska jag och min bebe snart gå ner till stan och äta en god frukost för vi har bara torra äckliga rost-mackor hemma med för stark ost och jag är väldigt kräsen när det gäller mat och blir spyfärdig när det inte är helt perfekt :P
Hejhej

Sen så kanske jag ska få MASSSORRR av pengar nästa måndad för förmodligen så är jag äntligen beviljad handikappsersättning efter många om och men för kärringjäveln påstod att jag ljög och att det var en vanlig graviditets-foglossnning det hela handlade om. Din jävla f__a. Fast hon pratat långa samtal med mina läkare och fått intyg.
Därför man opererar in en höftled och det finns massor bevis på olika röntgenbilder?
Iallafall så ska jag äntligen kööpa en snygg soffa från Chili som jag lääänge velat ha och ett soffbord.. Mm!!
För sveeda o värk så att säga, som om det skulle kompensera den hemska tiden... men lite glad blir man ju.
Så här skrev läkarna till hon: (Och ändå är hon såå jävla dum)

Patient med upprepade artriter höger höft sedan tonåren, 16årsåldern. HLAB27 positiv. Tidigare CT SI-leder u a. Salazopyrin- och Brufenbehandlad tidigare, avslutad läkemedelsbehandling i samband med graviditet.

Inkom till Spenshult sjukhus via remiss från Reumatologen Sahlgrenska för rehabilitering. Hade då sedan 3 veckor haft mycket kraftik smärta höger ljumske och höftregion. Satt i rullstol. På Sahlgrenska enbart kunnat vara uppe och gå kortare sträckor med gåbord. Var då gravid i vecka 16.

Senast röntgad före graviditeten NÄL sjukhus 07-12-05 och hade då begynnande röntgenologiska förändringar i höger höft blandbild artrit och sekundär artros. Hade således haft upprepade tidigare smärtperioder höger höft men inte så svåra som augusti 2008.

Har därefter under graviditeten haft ett mycket svårt smärttillstånd där man inte kunnat undersöka patienten p g a graviditeten men erhöll kortisoninjektioner i höger höft och höger SI-led med viss men kortvarig effekt.
Efter förlossningen visade röntgen: mycket grav artros höger höftled och tippning av bäckenet pga muskelkontrakturer i höftleden. Snett bäcken. På röntgen ser man bifynd artritförändringar i även SI-leden och har således som grunddiagnos: Morbus Bechterew, inflammatorisk ryggsjukdom av typ inflammatorisk spondylopati samt sekundär tidigare artros i höger höft av kraftig reumatisk inflammation i höftleden.

Har dags dato enligt journaluppgifter från ortoped konsult 28/4 fortsatt uttalade starka smärtor i höftleden, släpar sig fram med kryckkäppar, planerad operation 11/5.

Enligt mitt förmenande kommer det behövas mycket lång rehabiliteringsperiod efter protesoperationen med tanke på de uttalade muskelkontrakturerns inte minst...
______ : Överläkare - Spenshult Reumatiker mottagning



----

Föressten, du Emma som skrev här i min blogg med reuma.. vill du skriva din bloggadress/Msn adress igen... tror jag fick fel?


Kommentarer
Postat av: Emma Benjaminsson

Hej. Vad konstigt att det inte funkade. Skriver adressen igen :-) MSN: adressen är: [email protected] och min blogg är : http://emmabenj.blogg.se, och den gamla bloggen är: http://wwwemmabenjaminsson.blogspot.com/

2009-08-26 @ 12:49:55
URL: http://emmabenj.blogg.se/
Postat av: susanna

hej

ursäkta att ja frågar men har du reumatism ?

2011-01-19 @ 01:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0