Vincent kan sitta alldeles själv<3<3

Såå.. då var även denna helgen över och vi har haft Supertrevligt =D
Umgåtts, badat, solat, kollat in massa olika saker, grillat, kollat på filmer och ätit gott, varit på kalas.. med mera!
Mathilda har lekt till tusen med Vince... Hon älskar verkligen honom - Och han älskar henne. Han bara lyser upp när hon kommer.. Dom åkte hem för en stund sen, pappa kom och hämtade henne. Jag gick ut på en kvällspromenad med lill-gubben och han däckade snabbt. Vi gungade lite först :-) Så nu ligger jag och bara slappar efter denna helgen. Det har varit mycket men också kul! Jag är lat så nu är det skönt med lite vila för ryggen.

Vincents farfar fyllde år idag så vi va där snabbt innan Magnus började jobba. Vi köpte en såndär chokladgrej som man smälter choklad på. Man sätter ett stearinljus under, rätt kul tyckte vi. Och en present till Leo för vi missade hans kalas i fredags för det var även jobb då!!!

* Vincent har lärt sig sitta och han är superduktig. Jag är såklart megastolt. =)=) Såå söt!!
* Han har även kunnat ställa sig i krypställning i några veckor och tar sig framåt ..
* Han kan ta sig framåt/bakåt i i gåstolen . Superkul tycker han!!!
* Han får mat och gröt 2-3 gånger om dagen nu. Snart kan vi byta ut en måltid. Det kanske vi redan gör ioch med att det tar lite längre tid innan han får ersättningen igen. Jaja struntsamma =) Så kul att prova allt nytt som finns och se hur han reagerar iallafall.
* Han rullar sig från rygg till mage och från mage till rygg HELA tiden! Detta började han väl iofs med strax efter att han fyllt 4 månader tror jag. Superkul för mitt i natten när man kollar o han vaknar till kan han ligga vart som helst i spjälisen. Man vågar inte ha han i sängen längre för han rullar på oss och kanske ur sängen. Drar sig uppåt även i sömnen och slår huvudet i sänggaaveln. Ha ha ha
*Han bankar med händerna på bordet och på allt som går & banka på. och skrattar som bara den när man gör likdant.
Fullkomligt ÄLSKAR när man pratar, sjunger och leker med honom.. och gör lekar om "nu kommer jag o tar dig"=)=)
* Han ska ha tag i allt och Stoppar in ALLT i munnen.. händerna och fötterna har han där konstant. Såå fina fossingar har han.. hihi. Även håret ska in i munnen (mitt) och gillar att ta tag i min hud i ansiktet och vrida om .
* Han är superstark i kroppen & benen och vill "stå" hela tiden. Vi behöver bara hålla hans balans !!
(Lite av det han lärt sig nu när han snart är 6mån. Vissa saker har han kunnat ett bra dag. Man blir sååå stolt som mamma över alla framsteg:):):)
--
Han och hans farbror lekte idag och så råkade Vincent ramla framlänges med huvudet i golvet =/ Uschhh och blev jätte ledsen så tårarna sprutade. Vilken ångest jag fick .. fy fan! :(
För även häromdagen så tittade Magnus bort EN sekund för o kolla på mitt glas i foten och då trillade han ner från soffan =(=(=( Vi har en jätte låg soffa som tur är och en tjock matta... så tror mest att han blev chockad men jag blev superledsen och mår fortfarande dåligt när jag tänker på deesa händerlser som inte FÅR hända på länge =/ Han är såå liten :'( Usch.. man känner sig verkligen dålig. Min lilla kille... kanske tror att det är jag som gör illa honom med flit.
*Hönsssmamma* Hellre det än att inte bry sig!!!

Funderar på att börja jobba varannan helg så man får ihop lite extrapengar.. har ju så vi klarar oss men kan va skönt att ha LITE TILL =)=) Så ska kolla med mitt gamla jobb om dom inte är allt för trötta på mig annars får jag söka till nåt annat boende tills det blir aktuellt att börja plugga. Ska va mammaledig minst ett år till men tänkte varannan helg inte är så farligt liksom. . . Om ett tag, så jag inte är borta för mycket. Kan tänka mig att det blir super jobbigt att vara utan min bebe men kan va skönt att få unna sig och familjen lite mer saker... Vi får se vi får se.

Se om det kommer något på tvn och vänta på min stora älskling.... Godnatt, imorgon är det en ny vecka =D

Bada bada bada . Blir nästan varje dag efter måltiderna nu för tiden =)=) Minigrisen!!






Lill-kråkan ..Rinner lite i ögon och näsa :(


Börjar bli riktig rolig... Tappade han min mobil så blev han jätte ilsken och hur ledsen som helst.. så tar jag upp det så blir han skit glad. Ha ha ha - Ett humör utan dess like.









Finaste finaste i hela världen . Mamma älskar diggggggggggg


Moster Mattis och Vince på stranden!!


Sååå mallig för att vi öser komplimanger om solbrillsen =D=D


Tuffingen på väg till Beachen


SÅ COOOOL!!


Vi är på Lygnen - Sååå fin utsikt!! För massa hundra år sedan så var havet ända dit upp som vi stog.


Min fina lillasyster!!

Kommentarer
Postat av: jenny

jag ska också jobba helger i höst! kom tillbaka!! det hade varit så sjukt roligt! puss

2009-08-09 @ 20:53:29
URL: http://jms.blogg.se/
Postat av: beautyboxen

sv: din blogg med! vilken go unge <3

2009-08-09 @ 23:04:43
URL: http://beautyboxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0