Sjuka killen

Nu är lilla Älsklingen sjuk igen. Tidigt imorses vaknade vi av att vi hörde att det rosslade som TUSAN när han andades.. Han fick i princip ingen luft. Så gick vi upp och han hostad, slemmade och vi tog tempen och han hade 38,6. Eftersom vi skulle komma tillbaka & kolla öronen så åkte vi in direkt. Man blir ju ganska hyper orolig när det rosslade så in i helvete.. lät som det kom från lungorna & när han knappt fick luft =/ Usch va jag mådde dåligt..

Man märkte att han inte alls mådde bra heller.. förut när han varit sjuk så han har varit jätte pigg & allmäntillståndet har ändå varit jättre bra. I väntrummet så rann snoret, hostade och rosslade.. han va jätte ledsen, fick inte i han nåt mat fast han inte ätit och jag bärde & bärde. Han mådde så sjukt dåligt. Alla där tyckte så synd om honom =/ Lill kråkan.. vi fick komma in direkt och öronen va bättre och han fick hostmedecin & slemlösande så att han ska kunna äta.

Så när vi kom hem så va han jätte trött. Jag & han la oss i sängen mot varandra och han somnade direkt. Då märkte man verkligen att han är sjuk för han somnar aldrig av sig själv så där annars. Så vi låg & sov & höll om varandra i flera timmar - Helt ljuvligt mysigt<3

När vi vaknade drog vi nässugen ordentligt, gav han medicinen & sådär.. han va jätte jätte glad o vi skojade trots att han egentligen inte orkade. Han ville så gärna hålla humöret uppe fast han va så sjukt. Titt som tätt la han huvudet på golvet och vilade. Och ibland kröp han upp i famnen & la sig imot en Något som aldrig händer annars.
Mamma godinggg!!

Nu har han lagt sig.. har lagt böcker under spjälsängen + att han fick en stor kudde under sig.. så jag förväntar mig att gå upp endel i natt men det gör jag gärna bara han mår någorlunda... usch, vet själv hur jobbigt det är.. med feber, då man känner sig döende.. och knappt kunna andas heller. Han vet ju inte ens varför det är sådär.=/

Nu ska jag kolla på Ullared som jag inte kunde se igår.. + att jag ska färg mitt hår. Det var ju liksom inte meningen att jag skulle bli brunhårig. Utan typ mellanblond = min naturliga hårfärg. Det är ju ändå ganska blont, men inte kritvitt, som jag hade förut.. Meningen med allt var ju att slippa färga det. & har jag brunt så måste jag ju det ändå!
Så vi får väl se hur det blir. om men ens kan göra detta när det är brunt.. Ska alltså färga det guldblont nu, vet inte ens om man kan färga från mörkblont till guldblont.. men vi får väl se. hoppas, så man kan ha det så hela tiden & slippa färga!

Jaja =) Ps, han är så himla söt.. när jag sjunger imse vimse spindel så försöker han göra som jag med sina fingrar.. och sen några timmar senare när han vill att jag ska sjunga igen så drar han fingrarna mot varandra, åhh så go & duktig.. man smälter samman totalt.. och när jag frågar vart lampan är så tittar han upp mot lampan och ler jätte stort.. och visar med hela sin lilla hand.. hihihi<3<3<3

På Närakuten & väntar på farbror doktorn..


Min snoriga & sjuka lill-baby!


Nu ska jag klättra upp på mamma!..och ta kameran.


Mys & lek i sängen, hela familjen. Det roligaste Vincent vet =) Han blir så glad och busiggg..
Drar med fingrarna mot munnen så det låter.. och brummar med munnen.



Glömde tända lampan men lägger in ändå=)

Kommentarer
Postat av: Henriette <3 Har jule-konkurranse!

Skikkelig fint design du har :D

2009-12-01 @ 20:21:37
URL: http://pinkrosa.blogg.no
Postat av: Nicole & Melvin

Melvin är också rosslig som bara den nu. Han har haft hosta i någradagar men nu är den riktigt jävlig. Inte alls roligt!

Hoppas Vincent blir bra snart igen! Krya på dig Vince!! Kramar

2009-12-01 @ 22:18:47
URL: http://nikkilife.blogg.se/
Postat av: Marcus

Guud vilken gullunge du har :D

2009-12-02 @ 09:50:24
URL: http://mrmas.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

hur gammal e han?

du kanske sett i min blogg (om du nu läser) att vi åkt in å ut med Vincent för samma grej typ å vi får INTE något slemlösande eller hostmedecin för han e för liten..så tänkte bara kolla hur stor skillnad d e på våra pojkar..

2009-12-07 @ 14:53:09
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0