Barnmorske-besök ! ! ! :-)

Nu är jag alldels nyss hemkommen från BM, när jag skulle gå innanför dörren så kom den underbara överläkaren Anders springandes efter mig. Han hade frågat barnmorskan när jag skulle komma så han fick träffa mig. Han är så orolig och bekymrad över mig. Han sitter och tänker och filosoferar när han pratar med mig så hans huvud nästan sprängs. Haha! Han är en jävligt duktig läkare som verkligen engagerar sig i sitt jobb, det är mer än vad man kan säga om många andra! För er som inte vet så jobbar denna på förlossningen i Varberg.
Så han satt o prata med mig en stund ang förlossningsställningar och om jag vill komma dit nästa vecka och prova ut osv men jag är inte så orolig för det längre :) Han tyckte jag var konstig för det... Haha!
Men jag fick en tid på torsdag nästa vecka på förlossningen ifall jag inte fått bebisen då, för då ska han kolla om livmoderhalsen har påverats något och har den gjort det så sätter dom en "ballong" i livmodern som kanske gör att det kommer värkar. Dom tyckte inte jag skulle gå mer övertiden isåfall, men detta är ett "lindrigare" sätt att sätta igång det på...eftersom det bästa är att det sätts igång av sig själv. Så hoppas det gjort det innan dess!
Men känns skönt o veta att det är honom man ska till isåfall eftersom jag haft kontakt med honom under hela graviditeten och han är så himla bra!!! Barnmorskan sa att han inte brukar oroa sig eller engagera sig för folk sååå här mycket, han måste gilla mig :D Haha!!!
Gud jag blev väldigt nervös nu för största sannorlikhet så har jag inte fått innan så blir det ju formodligen nästa vecka om detta "lyckas". Så jävla sjukt det här - Jag ska föda barn...... GAAAAH! <3<3
Hjärtljuden låg stadigt på 150 och Sfmåttet låg fortfarande på 36 men det var väldigt vanligt. Järnvärdet hade gått upp från 104-111 så det är ju en bra ökning, det ska väl ligga på runt 120-130 men mitt låg ju på 88 ett tag =O
Var och käkade på sibylla efteråt, jävligt gott! Nu sitter jag mest här och är spänd - Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0