L Ö R D A G **

Idag är det lördag . Då är man lite extra glad . Jag älskar helger & helgdagar då man brukar göra allting lite extra mys.
Jag älskar som sagt lite guldkorn på vardagen   :-) Haha men vem gör inte det ?!

Igår var BVC här och tittade på våran lilla kille. Hon kollade igenom hela han och han var så fin så! Han hade fått 10 poäng eller va det nu var på nåt "test" som man gör en minut efter förlossning, fem minuter och tio minuter efter och det var väldigt ovanligt. Va roligt att våran kille är så frisk!
När vi åkte från BB förra lördagen vägde han 3370 gram (dom går alltid ner lite första dagarna) och igår 6 dagar senare vägde han 3870 =O Gått upp ett halvkg på 6 dagar, hihi inte undra på att mamma tycker han blir större och bara äter.
Men det är gött att min milk funkar!
Bvc-tanten tog ju av han naken när han skulle vägas och han började gråta och då gjorde jag också det - HAHAHA så mesig! Hon klappa mig på axeln och sa "jag förstår att det är jobbiga amningshormoner och omställning så här i början" .. Fy fan va jag skämdes, hon trodde väl jag var ett riktigt nervvrak!

På eftermiddagen kom Mamma, pappa, Kevin & Mathilda hit en stund igen. Vincent fick en jätte fin body!
Mamma ska följa med mig till läkarn nästa gång eftersom jag tycker aldrig nåt händer och jag är inte så bra på & säga till. För jag kan inte ha det så här mer!

Snart kommer farmor Inger hit med frukost som vi ska mysa med.. hon ville träffa lilla gubben som alla vill!
Han är så underbar, jag blir så rörd. Han är sååå himla snäll hela tiden! Det är verkligen en gåva att få ett livs levande barn. Stör mig så på folk som säger "med nästa barn, eller efter 3e barnet" "Jag SKA HA 4 barn" ... Vem har sagt att du får något barn överhuvudtaget?? Man ska vara glad om man får den lyckan att lyckas bli gravid för det är verkligen inte alla som kan, det ska man inte ta för givet! ITS A GIFT

Nu ska jag amma min lilla älskling<3

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag minns inte vart jag köpte den, de var så länge sen.. Men om jag hittar en sån ska jag köpa en till dig =)

Blir så glad av att läsa att allt går så bra med Vincent och er!

Miljoner pussar och kramar till er

2009-02-21 @ 12:02:41
URL: http://jessicanord.blogg.se/
Postat av: Emma

Han är så fin eran lilla prins! Åha va mysigt ni måste ha det. Hoppas allt känns bra med mammalivet?



Ja det kallas invagination och det kommer oftast på pojkar i åldern 7-8 månader. Det finns inget som gör att man skulle upptäcka det i tid och inget att göra för att förhindra det. Men det är så konstigt att man aldrig hört talas om det innan för på läkarna lät det som att det var relativt vanligt. Hm :/.



Kraam

2009-02-21 @ 19:43:19
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0