Bebissssss

God kväll! :D
Nu är min lilla älskling färdig-ammad och ligger i sin vagn och sover. Han låg där en lååång stund och sov förut och jag var orolig och sprang och kikade och kikade och saknade honom massor :[ Trodde inte det var möjligt att vara så här hypernervös... och vi ska inte tala om hur nervös jag är för imorgon, inte för själva borttagningen av kamrarna längre utan för att jag provade att "handmjölka" och det gick ju ingen vidare om man säger så... så nu är jag rädd för att han ska hinna bli hungrig, vet inte vad jag ska göra riktigt =S Om Magnus får ge ersättning kanske men tror inte det är bra så här tidigt? Och om han kanske inte vill ha min mjölk sedan.... har inte råd med en bröstpump för 500 spänn just nu! Buhu jaja, hoppas det ordnar sig. Annars struntar jag fan i det för min bebis ska inte va hunggrig!
Vet inte hur jag ska komma dit heller, tänkte fjäska med min kära Joanna igen (A) men skäms lite för det var inte mer än en vecka sedan hon körde mig sist... hihi får väl se om hon vill, kanske kan bjuda på middag till helgen eller nästa som tack isåfall :-)

Imorgon kommer Vincent mormor, morfar, morbror och moster hit och ska träffa honom för första gången, dom var sjuka när han låg på BB och vi har velat va ifred några dagar nu i början men nu ska det blir så spännande för dom o träffas =)

Idag var vi ute på en snabb promenix för första gången, vi oroade oss lite för om det var för kallt men han hade massor med kläder (dock inte för varm:) och han tittade med stora ögon under hans första färd ute - Jättespännande!
Pappa fick köra vagnen och var så stolt, jag gick efter en liten bit så gott jag kunde, jag ville inte missa hans första utgång! Längtar tills jag kan gå långa snabba promenader. Om det nu någonsin går, känns inte så! Yeye.. sitter och väntar på ett program som börjar strax på femman "Free birth" eller va det hette, om sådana som vill klara förlossningarna hemma utan smärtlindring och barnmorskor, som inte går på ultraljud utan ska klara allt själva.
Kan bli intressant att se!

Vi har ätit goood tacos idag, jag har grejat endel medans Vincent nanade, och vi hade myst & gosat massor...det enda man vill göra med en liten nyfödd hemma! <3 Han är så fruktansvärt underbar och snäll, mamma blir alldeles rörd! Perfekta bebisen har jag. ♥

Hihi hjärtat & nallen! Mammas gos är såå mättttt och go  Äter mattt .. mums Papsen är stolt

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan tipsa om en billig bröstpump från Apoteket, kostade bara runt femtilappen. Var väl inte så superbra kanske men jag hade rätt dåligt med mjölk så det kan ju ha varit därför:)

Lycka till i morgon! Förstår oron!

2009-02-17 @ 23:08:31
URL: http://tobiq.blogg.se/nyblogg
Postat av: Elisabeth

Kan också tipsa om apotekets bröstpump fast jag har för mig att den kostade runt en hundring. den är ju inte elektrisk men funkar ok när man väl kommer på hur man gör, kan vara bra om man bara behöver lätta på trycket någon gång med. sen är det ju inte säkert lillen vill ta flaska men skedmatning funkar bra när de är så små! grattis föresten och lycka till!

2009-02-18 @ 08:10:18
Postat av: Anonym

Hoppas att du snart blir bättre i benet.Tänker på dig och din familj och önskar er all lycka som finns här i världen! Du är en underbar person och en lika underbar mamma emily, oroa dig aldrig för ´det! Och måste bara säga att han är OTROLIGT söt:) Puss&kram angelica

2009-02-18 @ 08:27:01
URL: http://angeliiiicaaa.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej Emily!

Hoppas ni mår bra.. Såå söt knodd ni har! :)

puss lina

2009-02-18 @ 08:35:40
URL: http://liiinamalm.blogg.se/
Postat av: Tessan

Apotekets bröstpump kostar 115kr och den är inte den bästa men den duger fint. Om du försöker amma just innan du går kanske det fungerar utan att han blir hungrig medans du är borta. Hoppas det löser sig!

2009-02-18 @ 12:44:33
URL: http://studerandemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0