Torsdag 19/2

God morgon gott folk =)
En ny underbar dag med min son framför mig. Han ligger i min arm och sover så gott, han bara äter och sover.. vi får väl se hur länge det håller i sig. Ibland när han äter så låter han konstigt när han andas, konstigt ljud som kommer. Vi blev oroliga igår kväll som vanligt, ifall han råkat på någon förskylning men det kommer ju bara när han ammar ibland och inte annars. Dom kanske har ljud för sig ibland ? Näsan ser inte alls täppt ut och den är ju helt "tom".

Igår var ju familjen här och avgudade Vincent, han tyckte jätte mycket om att vara hos morfar. Fick fina kläder och nallebörnar, efter dom åkt så la vi oss i sängen med datorn och tittade på "Maria Larssons eviga ögonblick" med Mikael Persbrant. Min vän Jenny hade skrivit om den i sin blogg och jag och svenska filmer = kärlek så fick den laddas hem och ses. Lite speciell film! Men vi hade jäte mysigt, jag provade att lägga mig på mage för första gången på ...... ja vet inte när. Det var så skönt och vi låg och höll om varandra, har haft lite svårt för det eftersom jag haft/har så ont så vi gav nästan upp det ett tag =/ Men igår gick det bra och hoppas det fortsätter så.
Jag sitter och tänker hela dagarna på hur jag ska göra detta bättre, jag vill inte sitta inlåst mer. Allt känns bara väldigt svårt, jag behöver väldigt mycket träning... men hur ska jag kunna ta mig iväg på det när jag behöver skjuts och Magnus kommer jobba typ varje dag. Detta är det viktigaste av allt just nu, att komma igång och bli rörlig igen. Jag mår så dåligt av att ha det så här. Jag vill hitta på saker med min familj.. ha roligt. Gå ut på promenader som alla andra lyckliga nyblivna föräldrar kan. Ska iallafall röntgas och blir det inte bättre snart så får jag prova ett par andra mediciner och lägga amningen på hyllan, vi får väl se! (Något jag absolut inte vill, me what  to do? Vincent älskar o amma och jag med. Det är mysigt och väldigt smidigt). Det är inget liv att leva så här iallafall. Får ha en vagn och lägga lillen i och putta den några meter framför mig, ta ett par steg med kryckorna.. rulla ett par meter till... och hålla på så! Hur kul är det??
Jag vill va en mega morsa och ha tusen bollar i luften samtidigt. Ungen i ena handen, tvätten i andra.. gå på promenad o handla, iväg på öppna förskolan, diska, kunna kramas ordentligt med mannen och kunna LEVA.
Nu känns det mer än någonsin att det måste bli bra när min prins är här. Jag vill inte sitta still här hela dagen!
Jaja det "ordnar sig".

Älsklingen är iväg & tränar, ska även handla endel efteråt. Får se vad vi ska laga för god mat senare :-)
Blir massa mys även idag, det är ju massa snö ute så det blir att va inne. Pappsen får inte gå ut med en nyföding i snöyr. Nope! Vi är inne o myser de första veckorna <3 Han är så söt när han ligger o äter, så blundar han och lyfter upp ögonbrynen.. verkar som han lyssnar på det vi säger, och han är sååå stark. När han ligger mage mot mage så lyfter han upp hela huvudet och är så stark. Mamma blir orolig och vill inte att Vincent ska ta ut sig och kämpa med sin lilla nacke även om det kanske är bra. Men han är ju sååå nyfödd mammas pussis! Han kämpar och drar med sina ben. Värsa benmusklisarna har han. Hihi!

Nej, hörs later! SMACK.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag håller med dig om att man nästan blir orolig när dom är så starka. Jag trodde jag skulle få en chock när Tuva låg på min mage på BB och lyfte upp huvudet haha.. Men sköterskorna sa bara att man ska va stolt hihi :) Vi har väll starka karlar så våra barn tar nog bara efter :)

Pussar.. Saknar dig gumman!

2009-02-19 @ 12:12:22
URL: http://jessicanord.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det är nog inget konstigt med ljuden alls, Moa lät som en liten gris i flera veckor, speciellt när hon ammade! Bebisar har tydligen trånga gångar i näsan och kan ha kvar lite fostervatten och så i lungorna.

Dessutom nös hon hela tiden så jag var helt säker på att hon höll på att bli sjuk men icke:)

Håller tummarna att du får lättare att röra dig snart! Måste vara skitjobbigt att ha svårt att gå när man måste springa och byta blöja och fixa stup i kvarten. Själv satt jag som en död sill och bara ammade i början så fick Mikael serva mig med allt jag behövde:)

2009-02-19 @ 14:57:39
URL: http://tobiq.blogg.se/nyblogg
Postat av: Lina

Hoppas att du snart blir bättre. Är ju iaf långt kvar till sommaren när man verkligen vill vara ute hela tiden så det bara måste hinna bli bra innan det. Just nu är det ju skönast att vara inne.

Vad jag längtar efter Mini när jag läser om hur mysigt ni har.. =)

2009-02-20 @ 10:22:09
URL: http://milismini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0