D O P

Ja igår var det dop på schemat! Gick upp tidigt för att åka iväg till lokalen & förbereda allting!! Sedan iväg o handla, hämta tårtor med mera med mera... Ja det blev inga hemmagjorda tårtisar för jag ska nog öva lite först. Kul om alla blir förstörda och man står där i sista stund, köpa en glasstårta på Maxi *Fniss*!!

Hem o äta en lätt lunch med mamms o alla dom! Göra i ordning oss o dra till kyrkan. Mötte upp Charlotte, som även är Vincents fadder och hon var vacker som en dag=) O sen kom Christoffer, den andra faddern och min Mattis, som va den Tredje!! Sedan gick vi in och Mattis fick bära fram korset.. Hahah hon va svin nervig!

Stod där en timma eller nåt men vi slapp en långdragen Gudstjänst.. vi sjöng lite i psalmboken och jag försökte hela tiden hålla mig för skratt.. sedan skulle vi alla, inklusive prästen hålla våran hand ovanför Vincents huvud fö han skulle väl heala han eller något.. och att jag inte dog redan där HAHAHHA säger jag!
Sedan sa han några ledsna miner Vince och jag blev hyperstressad ifall han skulle va ledsen hela dopet men det gick över som tur va.. men grannbarnet skrek hela tiden typ! Men men så är det ju med bebisar!
Han fick vatten på huvud och döpt till Vincent Carl Falk   ♥
Han tittade sig nyfiket runtomkring och mestadels av folket i kyrkan va till honom=)Hihii några kom försent hahahha, PIK!

Sedan gick vi bort till Skansen o åt Kallskuret med potatissallad, grönsallad och baguetter! Man hade full shå med att hinna med o prata med folk, puh.. vissa åker ju långt liksom o så hinner man inte prata, det är ju lite pinit men hann nog med de flesta! Kom ju närmare 40-50 pers! Vince va självaste prinsen och uppmärksamheten va hans!
Men störigt att vissa (typ en pers) kommer dit och inte bryr sig om huvudpunktspersonen överhuvudtaget! Jag spyr.
Men huvudsaken är väl att det ser fint ut uåt iallafall! Vincent kommer inte bry sig om dig i framtiden och du går miste om världens underbaraste personlighet och person, för det ser alla andra iallafall!

Jajaaa.. sedan ööppnade vi tusentals presenter, hahha! Jag sa väl enligt Helen en massa sjuka kommentarer, men sån är ju jag =P Sedan var det tårttaaajm o tjöt!
Väldigt lyckad - Tack alla som kom! :-) Vincents dopklänning va så fin, och efteråt hade vi ju köpt nya byxor, en vit skjorta och slips till honom! Våran lilla prins, va såå snäll där som vanligt!
Efteråt gick de rätt snabbt att plocka i ordning i och med att mamma, pappa, fabror, anita, farmor o farfar hjälpte till med allt - Tack sååå himlans mycket! . . . . Dom följde med hem hit till oss och de tog några öl, tjöta och kolla Matchen till 00 eller något sådant och det var väldigt trevligt! Älskar norrbaggarna, längtar efter Malin också!
Jag fick världens godaste parfym av Anita och ett jätte fint brev om hur mkt de tycker om mig och sånt.. Blev så rörd så!

Ja, lägger in några bilder av dom som jag har än så länge:




























Kommentarer
Postat av: Helen

Hahah ja du är mongo flemman! :P Vincent va jättesöööt! :D

2009-06-07 @ 22:40:32
URL: http://oohelen.blogg.se/
Postat av: emelie

Å vad fint! Mysigt att lill killen är döpt nu. Hoppas allt är bra annars. massa kramar

2009-06-12 @ 22:42:21
URL: http://minabusungar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0