Vincent, 4 månader & 6 dagar.

Nu för tiden vill inte min lilla älskling ligga stilla på mammsen för att rapa längre utan han är så stor att han ska klättra över hela mig. Stå upp, flyga, leka och sjunga är livet.. vill gärna underhållas hela tiden & det är klart för annars är det ju inte kul.
 ♥ För ca en månad sen så slutade han att vakna upp med ett gallskrik på morgonen för att få mat... utan med gurgel, skratt och prat. Gud man smälter så när man får vakna upp till en sådan guldklimp, som är mammas (och pappasss) ♥ 
 ♥ Han vill ta tag i ALLT, utforska det och såklart stoppa det i munnen =)
♥ När han ligger på golvet och jag böjer mig över honom så sträcker han sina små armar mot m.-ig för att ta tag i mig. SÅ himla sött!!
♥  Rullar från mage till rygg, men det har han gjort ett bra tag.
♥ Han älskar att bli buren och få vara med överallt! Det ska hända saker HELA tiden :-)
♥ Favoritplatsen har varit skötbordet ända sen han kom hem från BB (För på BB vart det fruktansvärt och då fick mammsen ont i magen o blev lipfärdig hon också, hahaha). Där sparkar man och fäktas det värsta man kan, pratar massor och skrattar ALLLTUD, oavsett om man varit ledsen innan.
♥ Han somnar ALLTID mellan 19-20-21 och sover ALLTID till 07, ibland somnar vi om till 09.
♥ Lägger vi han på mage så har han tagit sig fram flera meter VÄLDIGT snabbt.
♥ Han skrattar mer och oftare hela tiden.
♥ Har blivit mycket mer stadig .. även i benen för att "stå upp".
Lite av utvecklingen nu när han är 4 månader!

Mammas fis, typ 10 timmar gammel <3


Så otroligt mycket kärlek att ha fått ett alldeles eget barn. Man kan inte föreställa sig hur kär man blir i sitt eget kött och blod. Jag trodde inte det skulle vara en SÅ stor kärlek, visste ju att man skulle tycka om sitt barn och så men inte så här. Allt annat bleknar. Innan var man mest egoisk, brydde sig bara om sig själv (Och vad är det för liv??Haha), köpte grejer till sig själv, utseende (Självklart bryr jag mig om det nu också men det är inte det viktigaste) och man trodde Party var det som var roligast i livet. Nu skiter man fullständigt i sig själv bara ens lilla hjärta har det bra, jag skulle strunta i ALLT för honom, för att han ska må bra. Jag går hellre i en hösäck för att han ska få ha fina kläder och jag ägnar all min energi åt honom, för att han ska bli en glad och trygg individ ! Han är det ALLRA roligaste och bästa jag upplevt i mitt liv, att se han utvecklas är det jag lever för. Han - Och min ljuvliga familj! Vad betyder annars något i livet ? ♥    ♥    ♥
Trodde inte jag skulle få några fler barn (För hade jag inte fått en ny höft så skulle jag ALDRIG göra om det) MEN nu kommer det inte göra ont nästa graviditet (Inte i den höften iallafall, Ha ha ha) Och jag kan skaffa både en och två kärlekar till. (Fast det räcker nog med en) . Men strunt samma, nu går all min energi till min första och största kärlek!
                                                   ♥ V i n c e n t - C a r l  - F a l k  ♥
- - - - - - - -

Lite info om dagen:
Vi åkte ut till Hanhals holme (Havet).. men det blåste nordanvint och vi hatar att frysa så vi struntade i det. För det skulle inte alls bli någon skön och mysig stund, så vi tog vårat pick & pack in till Parken inne i stan.
Drog fram en stor filt och engångsgrill .. och jag mariinerade lite gott och slängde på en MASSA grillspett.
Vincent låg under paraflaxet och gottade sig, fick lite mat ute i naturen han också (tre tesskedar Majs & Potatispureé - HAHAHA. Dom ska helst ha samma mat i en vecka i streck för att vänja sig).

Så där låg vi i flera timmar och gottade oss, folk dog som gick förbi och ville ha vår mat. Dom tyckte det luktade så gott... med Potatissallad till - Gud, jag älskar verkligen sommaren!
När vi kom hem så somnade jag och Vince i 3 timmar. Haha, men vi gick upp 07 (!) imorse.. Puh, så vi får väl se om han somnar ikväll.. men det brukar han ju göra. Pappsen är iväg och spelar golf!
Sedan blir det Deseprata hemmafruarna. På fredag är det  M I D S O M M A R - A F T O N: Långbord * Sill&Nubbe * Midsommarstång * Mycket folk * 5-kamp & Tipspromenad * Mutcho drinkar för folket på kvällen I guess. Jag håller mig nykter med min bäse. Ganska mycket kontrollbehov så jag vill inte släppa över det på någon annan (Förutom min mor & far =) Men jag vill inte va utan lillbäsen.. för det får jag vara för jag dricker inte med honom - och jag säger till Magnus att han såå gärna får ta sig istället för mig, hahaha). Men jag kan inte slappna av om jag tar mig något längre... så jag har det mycet trevligare, nykter.. tillsammans med honom!

Jaja mycket tjöööt här idag! Ha en trevlig kväll alla pussisar! =D









ON THE GRILLSPETTS :
Marinerade kycklingfileér och champinjoner, kryddiga tjocka korvar, cocktailtomater, rödlök och minimajs!

 
SOMMARENS BÄÄÄSTA LÅT - ENLIGT MIG
(OCH ANGELICAAA! Och Matte, HAHA)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0