6 veckor - Fina fina bebiss !

Idag är lillprinsen hela 6 veckor. Usch nu får tiden lugna ner sig lite, tycker jag! Min lilla fågelunge<3 (Han kvittrar ibland som en liten fågel och när han är mega-hungrig och ska lägga honom mot bröstet så pickar han fram o tillbaka med huvudet. Han ska få ett tag o försöker va så stark men huvudet hänger inte riktigt med, hihi.)

Idag är Magnus äntligen ledig och är hemma med oss, får se vad vi hittar på. Ska inte ränna i butiker iallafall även om det hade varit mysigt att ge sig ut på en familje-fika. Hon på bvc blev lite putt när vi sa att vi tagit med honom till Willys första gången häromdagen. Det går tydligen sjukt mycket RS-virus, hade jag ingen aning om att det fortfarande härjade =S
Men en prommis med far blir det iallafall.

Ska pröva en ny måltid idag. Kyckling, tikka masala. Låter gudomligt gott & enkelt.

*KYCKLING TIKKA MASALA*

Kyckling
Lök
Paprika

Detta strimlas och steks.

Tikka Masala kryddmix från Santa Maria
2 dl Creame Fraich
1 dl vatten
ca 1½ dl mjölk


Detta blandas med kycklingen, löken och paprikan.
Låt det sen koka ihop en stund och servera sen med ris.
--


Detta ska jag köpa till Vince, får se om det hinns idag. (Om jag kan "springa" in på Kungs eller om jag beställer på nätet)

Vårjacka.



Kommentarer
Postat av: Nicole & Melvin

Fina grejer. Melvin har dom två nedersta. =0)

2009-03-24 @ 12:59:03
URL: http://nikkilife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0