Graviditet & Förlossning - Kul frågor! (:(:

Graviditeten

*Vilka var dina favorit kläder? allt som satt slappt om benen.
*Vad var din/dina favorit rätter? : kom på olika sug, olika dagar.
*Vad var dina/din favorit dryck? : Cola, som alltid.. helst med massa isbitar
*Vad tyckte du inte om? : köttfärsåss och tusen andra saker *Kräsen*
*Var det någon favorit rätt som ändrades? : Slutade att vara så förtjust i chips o dip =S + började med frukt
*Vad var du mest sugen på? : Choklad mm
*Hade du halsbränna? : Nej
*Hade du foglossning? : Lite ont i bäckenet när jag låg där på (där bak) men inget att gnälla över.
*Hade du sammandragningar? :  Jajeee
*Mådde du illa? : Mellan v 7-12, och sedan spydde jag som en gris runt 30-33.
*Vilken sovställning var bäst? : Kunde enbart ligga på rygg.
*När var din BF dag? : 10 Februari - 2009 <3:)
*Gick du över tiden? Nej, fint folk kommer i tid
*Hur mycket gick du upp i vikt? 9 kg
*Hade du mycket vätska i kroppen? Perioder i högerbenet/foten. Jävligt stotr & svullet. Haha
*Hur var ditt psyke? För jävligt -HAHA
*Gnällde/klagade du? Som fan, inte över graviditeten i sig (Den var underbar), men resten av skiten.
*Vad trodde du det var för kön? Pojke
*Visste du vad det var för kön? Fick reda på det i vecka 27 (Fast Bm gissade pojk i RUL, men det var inte 100)
*Hur låg ditt SF mått? : Sista låg la på 38 tror jag.
*Var du rädd för något? Att bebisen skulle påverkas av min sjukdom, att han inte skulle må bra.. att jag inte ska få gå mer... Mm
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Utan för mycket smärta i höft.
*Hur ser du på graviditeten idag? : Helt helt underbar resa att vara med om, men jag gör aldrig någonsin om det ifall jag inte får en ny höft. Och det vill jag ju väldigt gärna :-) Så fall kan jag föda 5 till, graviditen var perfekt.

Förlossningen
*När började din förlossning?
9 Februari efter en vansinnesåkning & dag medJoanna
*Hur började den? Vid 21 på kvällen gick vattnet framför tvn
*När åkte du/ni in till förlossningen? Precis efter detta
*Varför? För jag ringde förlossningen o dom ville att vi skulle komma in och konstatera vattenavgång.
*Vem/vilka åkte du in med? Magnus, my man!
*Fick du/ni åka hem igen?
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Varberg
*Hur mycket var du öppen när ni kom in? Det kollade dom inte pga infektonsrisk.
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Sov under natten, fick värkar på morgonen & dagen, lugnade ner sig senare, bebisens hjärtaljud gick ner så de blev kallabalik och katastrofsnitt.
*Vilka/vilken var med under förlossningen?
Vet inte en massa jävlar. Läkare, läkarassistent, Barnmorska, sjuksköterskor.. Mm
*Tog du nått smärtstillande? : Massa morfin och sömnmedel (?)
*Grät du? Ja massor när jag fick reda på att det skulle bli snabba ryck o kejsar
*Vad tyckte du var jobbigast? Att jag trodde det var kört för min älsklings-bebis =/
*Var du rädd för något? Likadant som ovan.
*Hur lång tid tog det? 3-5 minuter.
*Hur ser du på förlossningen idag? Hemskt, men ändå en fräck upplevelse att ha värkar! Hade dock velat uppleva den naturliga men den dagen kanske kommer. Who knows!
*Vad blev det för kön?: En alldeles ljuvlig pojk :-)
*Hur mycket vägde barnet? 3450 gram
*Hur lång var barnet? 48 cm
*Vad var huvudomfången? 35cm
*Hur mådde barnet? : Toppen, ett alldeles perfekt gossebarn

♥                                                         ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0