Soooooooooooool ! :)

Vilket underbart väder vi har, va?
Dessutom är det fredag.. så det kan väl inte bli så mycket bättre!

Gårdagen bestod av en redig stooorstädning av ALLT här i hemmet. Allt blir ju halvdant gjort när man inte kan görat ordentligt så nu behövdes det verkligen. Mattorna hängdes ut och skakades & vädrades, sofffodralen tvättades, sängkläder byttes, mattor & dukar tvättades, dammning, dammsugning, torka golven, lägga upp gardiner, tvätta tvätt, vika tvätt, vika in, gå ut med alla tidningar, sopa balkongen och fixa ordning där osv osv.

Var även och storhandlade på Willys. Lille Vince åkte med pappa i bärselen och sov läänge länge. Det var så gottigt :-)
Alla kom fram och beundrade vårat mästervärk. Öb efter det för batterier och massa småplock, ny duk och ljus till vardagsrummet. Behövdes för bordet är så jävla fult!
Vidate till svärmor för en fika i solskenet på altanen, underbart med lite gassande sol i fejan! Vinent sov vidare.
Åkte till Mario's och käka pizza, hur gött som helst .. Sedan vidare hem för att fortsätta städningen.  Nu kan man äntligen trivas.. gått och stört mig varje dag!!

Nu har man vikt ännu mer tvätt, matat älsklingen och nu ska jag mata mig själv och duscha innan vi beger oss til Bvc.
Magnus ska iväg och jobba ikväll så vi ska fredagsmysa själva med massa chips & dipp. Ska bara snosa min goda bebis för han är så himla ljuvlig. Jag njuter så varje sekund av hans närvaro. Så underbar personlighet har han! Tittar med stora ögon överallt och har börjat le & skratta och lyfter huvudet massor


--- Uppdat,
Nu har vi varit på Bvc. Gått upp 700 gram sedan sist (1½ vecka sedan), hihi. Mammas tjockis! Så nu väger han 5500.
Gått upp mer än 2 kg sedan han föddes för fem veckor sedan. Oootroligt bra tycker barnmorskan, hon tycker han ser så nöjd, belåten och frisk ut och det glädjer ju självklart mitt mammahjärta. 56 cm lång så växt har han också!
Träffade en tjej från föräldragruppen på Bvc, hennes lille kille har också kommit nu, jätte söt :-)

Har nu smörjt lillen med hans salva, gett han den där "sprutan" med salva som han ska ha i munnen, 4 grr om dagen.. han avskyr den men han är ändå så duktig ! Jag älskar verkligen mamma-livet, t.om älskar att stå o byta blöjor.. ta på hans små små kläder och pussa pussa pussa! Jag kunde nog vara som gjord för detta.

Nu ska jag dricka lite cöla och ta det lungt en stund.. vart lite fullt upp känner jag, värma en färdigmat sen när lillen sover middag och så ska jag baka nougatrutor!
Hörs sen gött folk!
Jag smet upp före mina pojkar, tidigt imorses <3 Så söta.


Vince, min favoritbaby på väg till Bvc ♥


Morsan

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men gud vad bra han växer! Jag som tyckte att Moa gick upp i vikt superfort, han kommer ju bli en riktigt stor grabb! Supermjölk i titsen förstår jag!:)

Är imponerade över er storstädning, det har vi inte hunnit med ÄN, och hon föddes för ett halvårsedan, haha!

Kram, och ha en trevlig kväll med chips och dipp!

2009-03-20 @ 17:22:33
URL: http://tobiq.blogg.se/nyblogg
Postat av: Nina - 20 ÅR OCH MAMMA TILL EN UNDERBAR DOTTER

Ojoj vilken stor pojk du har, min dotter e 11 veckor ida och vägde 4050g när vi va på BVC för 1,5 vecka sedan =) haha...

skönt att allt e bra me er nu efterallt =)

2009-03-21 @ 23:56:24
URL: http://vanessamittallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0