"Vi som inte vill dejta Linda"

Då var kvällen kommit och jag har riktig mys stämning faktiskt! Sitter och väntar på den rätte för Rosing (som förövrigt finns grupper på facebook "vi som INTE vill dejta linda" hahaha) jag gillar henne INTE, men som någon sa "det är som om man ser en bilolycka, man tycker inte om det men kan inte låta bli att titta".
Hon är en fruktansvärt självupptagen människa som bara har jag jag jag i huvudet och ett jädra uppmärksamhetsbehov. Sånt stör mig, varför synas och höras överallt för att må bra? Dålig självkänsla, jo jag vet... men jobba med det istället då för att göra bort sig överallt när man är en vuxen människa på över 30 bast, hennes dotter är 13 och hon dejtar en på 19 =O Som lika gärna hennes dotter kunde varit tillsammans med - Nej, så himla pinsamt att bete sig så i den åldern. Hon va nästan söt när hon var med i Bigbrother men nu har hon förstört allt vad utseende heter. Ser ut som den där omtjatade kattkvinnan som är helt sönder - plastik opererad. Men som sagt, allt handlar inte om utseende men det är ju det att hon är så förbannad korkad. Ja, usch för mitt elaka sätt idag MEN det känns ju nästan som hon vill ha det när hon gång på gång beter sig som hon gör. Då måste man ju bara vilja skapa disskutioner?

Snygg? HELL NO 
                                  Lika som bär

----

Varit en bra dag förövrigt, Magnus har äntligen varit ledig och även imorgon!
Ätit god mat och myst hela familjen. Varit ute och på stan, köpte fina prinsbokstäver till Vincents dörr så nu har han sitt namn där. Trodde det skulle finnas klistermärken på baksidan så man kunde få fast dom, men IKKE!
Så nu ska jag försöka med karlssons-klister och grejer. HAHA!
Och en jätte fin döskallenapp :-) Inte för att han gillar sin förre napp men kanske denna? Jag förövrigt tycker det är onödigt med napp..eller som sagt, bra om man inte behöver? Jag har inga problem med att han ammar mycket istället och snuttar så sätt för då har han ju bara en "grej att sluta med" sen. Men mannen tycker annorlunda! =)
Läste om 5 minuters metoden på Familjeliv, tycker det är hemskt =S Våran barnmorska tyckte inte det gjorde något om dom skrek 5 minuter. Men varför ska ett så litet spädbarn behöva göra det?? Aldrig i mitt mammahjärta att jag tillåter det. Innan man fick barn så sket man i ifall andra barn skrek, men nu så mår man riktigt riktigt dåligt, det skär i hela mig och jag får riktig ångest alltså, jag tycker så himla himla synd om honom och vill bara att han ska må så bra som möjligt. Jag tänker inte låta han skrika mer än nödvändigt (om jag kanske måste springa på toa eller nåt). Folk säger " låt dom skrika" men jag VILL inte, absolut inte när han är så himla liten. Senare kanske det är bra, vad vet jag. Då får han väl bli "bortskämd".  Han är min ljuvliga och han ska bara få ha det bra. Det blir att ha han mycket i famnen men som tur är tycker jag inte det är det minsta jobbigt att sitta och amma mycket som vissa tycker eller att ha han på mig. Tycker det är helt underbart och detta är det bästa jag gjort! Maten, duschen, sömnen och allt annat får komma i andra hand.
Mitt fina hjärta.
Magnus har tagit ledigt på fredag istället så vi slipper barnvakt. Känner mig absolut inte mogen för det ännu, känns t.om jobbigt att lämna honom i 4 tim även om det bara är till pappsen. Orolig för maten osv som vanligt... att han ska ligga och va ledsen för att han inte har tutten här är min största rädsla men det ordnar väl sig.

Har köpt med godis också så nu ska vi äntligen se filmen "låt den rätte komma in" som vi  skulle ha sett i 3 dagar i sträck nu. Haha! Var förbi apoteket också och hämta ut mediciner IGEN, dom går åt som smör här hemma! BLÄ.
Nu ska vi ha en mysig kväll - Hoppas ni andra också har det!
LOVE AND LIGHT

Kommentarer
Postat av: joanna

hej guman. leo började inte med napp förräns han var 4-5 månader men då bara ibland, leo snuttade på mig precis som vincent =) det är klart de får sutta =)...sååå mysigt....d gör han fotyfarande....ååå leo har åxxå prinsbokstäver jag sate upp idag. jag tog en bt tejp, vek dubbel med klister sidan utåt så satte jag fast dem =) pusssss

2009-03-10 @ 22:13:30
Postat av: Jessica

5 min metoden funkade skit bra för Emma. Jag minskade dock till 2-3 min, tyckte 5 va lite länge. Kan hålla med om att de inte gör nåt att dom skriker, men jag tänkte precis som du gör i början också så jag förstår dig. Men att strunta i maten e väl inte så bra när man ammar? E la rätt viktigt för att mjölken ska produceras å vara näringsrik osv? Lr har jag fel? Jag är inte helt 100, la de aldrig riktigt på minnet, ammade ju bara 3 veckor. Men på 34an tjata dom som i i på mig med nyttig regelbunden mat osv. Å jag vet att Titti äter me viss tids mellanrum...

Mycket fin liknelse me rosing å grodan btw! =)

Hoppas allt är bra med er för övrigt och jag håller tummarna för fredag! Kraam

2009-03-11 @ 00:25:19
URL: http://hjortmossegatan.blogspot.com
Postat av: emelie

Hej!

Vad är det du ska göra??..har nog missat det? nån undersökning? Med snuttningen gör du helt rätt. Man kan verkligen inte skämma bort ett spädbarn under 6 månader... Vi mammor är menade för att vara där för dem. Man behöver inte ha sån brådis. När de är runt året kan man väl köra med 5 minuters metoden om man känner för det.. men du gör helt rätt. Låt en bebis vara bebis och nära mamma. Precis som alla djuren:-)

2009-03-12 @ 20:50:38
URL: http://frokensundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0