Mammas lilla ...

Mammas lilla fisjompa, fisjompa, fisjompa. Mammas lilla fisjompa - Aski daski daaa...
Sjunger jag för Vincent måånga gånger per dag. Har kommit på den alldeles själv. Duktigt va?!
Han ser rätt nöjd ut när jag sjunger den, men jag kanske inbillar mig..är ju inte känd för min vackra sångröst direkt.

Idag har han varit väldigt nyfiken och kikat mycket, riktigt kul att se! Prövade sin babysitter och där tyckte han om att sitta, han tittade storögd överallt :-) Ska köpa en leksaksgrej till den som han kan sitta & titta på, mamma la sig på golvet och så prata vi massor. Ska inte förklara hur "lätt" det var att komma upp sen, haha!

Så åkte vi iväg hela familjen och storhandlade, kände att vi behövde komma ut lite =) Han somnade i sitt baby-skydd som han alltid gör och sov hela trippen. Massa tanter som kom fram och avgudade lilla sonen såklart.
Vart riktigt hurtiga och skrivit en matlista för två veckor som vi handlade efter - Riktigt kul att handla då när man har något att följa, annars blir det mest stösaker och blir aldrig "riktiga middagar" varje dag för man glömt hälften av ingridenserna. Ska strax laga en kyckling/thairätt som jag fått av Angelica som innehåller : Kyckling, unkelbensfärdiga kryddsås, paprika, minimajs, nötter, lite kryddor med ris till. Ska bli intressant men låter riktigt gott.
Blir en sen middag idag för efter handlingen kom ju min faster Kicki hit och hälsade på. Vincent fick jätte fina kläder som han tacka så mycket för.
Här är vår matlista för nästa vecka om någon är nyfiken :-) Haha :
Måndag: Köttfärsås med massor av färska champinjoner
Tisdag: Pasta & pastasås
Onsdag: Sprödbakad fisk, potatis, sås med sallad
Torsdag: Kotlett, potatiskroketter med bea-sås
Fredag: SpenatLax med finriven parmesan, serveras med ris
Lördag: Tacos
Söndag: Kallops

Nej nu ska jag fixa iordning i köket och fixa KEEEEEK. Hungrig nu =)
Imorgon blir det bvc, se hur mycket han gått upp sen förra veckan. Han har en tendes att gå upp endel
för han bara ääälskar mammans mat. Namnamnam. Han smockar som om det vore den sista mat han skulle få här i livet. Nu har vi ätit precis (fortsätter mitt bloggande nu:) Det smaka bra, rätt starkt bara så hoppas han inte får ont i magen, det ska jag inte göra om!!!
Godis & film & massor utav gos med mina älsklings-killar i sängen nu, krypa ned under täckena o kura ihop sig.
Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha men de är as gött med stark mat :D Och du emily jag kom och tänka på när vi alltid sjöng oss hesa i glenns golf haha Glenn - "NU får ni allt ta och va tysta!" Undra va han menade med detta, har icke kommit på de än idag hmm ;)

2009-03-06 @ 00:01:54
URL: http://angeliiiicaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0