Dagen :

Äntligen hemma efter en oerhörd hektisk dag - Dagen började med att vi tog bussen ner till stationen och gick i GOD tid till Bvc. Va nog 12 nummer före mig så det gick ju ungefär på 1½ timma. Hade förväntat mig att sitta där hela eftermiddagen faktiskt. I väntrummet så ville Vincent ta en leksak från en 5-åring. "Nej.. här har du en annan leksak Vincent, sa jag" . .  "- NEEEEEEEEEJ, skrek ungjäveln. Och slet den de hårdaste han kunde leksaken ifrån Viincent". Åh ..tänkte jag. Min lillebror är 5år och han skulle aldrig göra sådär. När man är såpass gammal vet man att man är snäll mot bebisar. Sen låg Vincent och sparka med sina ben o råka stöta till honom löst. Och vet ni vad han gjorde ? Jo sparka tillbaka på Vincent flera gånger.... JÄÄÄÄÄVLAR va förbannad jag blev. "Va fasen gör du.. sa jag? Det är en liten bebis." Vet att man kanske inte säger till andras ungar. Men ingen mamma till barnet gjorde ju det.. och en 5åring sparkar fan inte min bebis. Helt tyst satt han och ignonera mig. Sen sa han.. "- Nu vill jag ta hans leksak" och drog Vincent lilla leksak ifrån honom (Vincent som inte fick ta hans.. han som inte ens förstår)."DUUU.. nu hade han denna leksaken". Fick jag ju säga, och koka inombords... sen gick han fram och slog Vincent med en leksak i huvudet. Jag tänkte att nu jääääävlar åker du på en snyting snart alltså. Vincent sa inte ett ljud fast han fick hårda sparkar mot sig & en snyting. Bara kollade på honom jätte länge & sorjset. Precis som att han kanske gjort nåt och han fick göra så den där killen :(
 Va fan är det? 5åringar är stora och förstår både att man inte slår mindre + att man är snäll.
VART FAN ÄR FÖRÄLDRARNA??? ÅÅÅÅH SÅ ARG JAG VAR. T.om jag säger till Vincent "Nu kan du ta denna leksaken istället" om han drar leksaken från nån annan bebis. Även om är för liten för att förstå. ÅHHHHH igen.

Sen fick han vaccinet och sa inte ett KNYST. Världens duktigaste, jag blev så himla stolt. Gladare blev jag när hon sa att de räcker med en dos till de små. Det räcker och vi behöver inte komma tillbaka. Så om 3 dagar är han fullt skyddad - Helt underbart känns de.. Tog tempen för en stund sen o den lå på 37.7 så hoppas den inte stiger.

Sen har vi handlat lite och åkt hem till Leo och lekt hela eftermiddagen. Vart ett helvete att förflytta sig denna dagen i regn & ovädersblåst. Helt otroligt har det varit. Usch, som tur vad var Joanna så snäll att hon körde hem oss. Trots att vi bor supernära. Men de där mördar-uppförsbackarna, blåst och asregn med en jätte trött bebis hade inte varit himmelriket för mig.

Nu däckade han direkt och jag är VRÅÅÅLHUNGRIG så gör mos o köttbullar med brunsås som jag ska möla i mig. Blir Popcorn & choklad till Bonde söker fru i min ensamhet. Imorgon kommer Emma & Lina hit på fika & sedan kommer mina föräldrar & hämtar mig & Vince.. då åker vi till Trollis...

Kommentarer
Postat av: Lina

Men fyy. Var va killens mamma? Hemskt att folk inte uppfostrar sina barn bättre än så och jag hade också blivit skitarg på ungen men egentligen är det ju synd om honom som får en så dålig start.

2009-11-18 @ 19:47:39
URL: http://www.adperpetuum.tk
Postat av: Anonym

Hej Emily.

Ja det är verkligen ett helvete att ha ont i höften. Att förflytta sig en centimeter ger en otrolig smärta! Reumatologen misstänker någon form av reumatism men kan inte säga vilken form.. eller om det verkligen är så. Vi ska avakta till röntgen visar något. Ska göra ny röntgen i april.

Min mamma dog när jag var 5 år av en hjärntumör. Länge sen.. 22 år sedan, tiden går fort! Hoppas du blir bättre snart..och jag med :)

2009-11-18 @ 21:59:06
Postat av: emma

Hej Emily.

Ja det är verkligen ett helvete att ha ont i höften. Att förflytta sig en centimeter ger en otrolig smärta! Reumatologen misstänker någon form av reumatism men kan inte säga vilken form.. eller om det verkligen är så. Vi ska avakta till röntgen visar något. Ska göra ny röntgen i april.

Min mamma dog när jag var 5 år av en hjärntumör. Länge sen.. 22 år sedan, tiden går fort! Hoppas du blir bättre snart..och jag med :)

2009-11-18 @ 21:59:54
Postat av: jenny

haha. visst var jag snygg. jag var inte nöjd när jag kom hem kan jag säga!



vad skönt att lillen fått sin spruta äntligen! o vilken svår situation du kom i där, egentligen vill man ju bara vråla - GE FAN I ATT SLÅ MIN UNGE DIN SKITUNGE. längst in alltså. usch, klurigt. sicken mamma till ungen då. tråkigt,mycket tråkigt. pusse.

2009-11-18 @ 22:07:46
URL: http://jms.blogg.se/
Postat av: Jemini ♥

Hey girl!

Vill bara tips om en grymt bra sida om man snabbt vill få mera besökare på bloggen :) Bli medlem på http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=jemini

Det är enkelt, går fort och du får garanterat massvis av glada läsare! :D

2009-11-18 @ 22:13:31
URL: http://jemini.blogg.se/
Postat av: jenny

du! jag förstår det!! slå på sin lilla bebis. jag kan försöka förstå hur förbannad du blev men du blev säkert 100 ggr argare än då! satans unge. fast det var ju mamman som var dum i huvudet. egentligen skulle du gett henne en smäll,det hade sett bättre ut. än att slå ungen då, haha!



vin/singstar-kväll låter mycket lockande. gud vad roligt. var dom och hälsade på idag eller hur var det? läste det. :) jag skulle tycka det var jätteskoj. bra idé. pusse!!

2009-11-18 @ 22:22:13
URL: http://jms.blogg.se/
Postat av: Emma

Nä fy fan! Sånna skitongar alltså! Det värsta jag vet, och att föräldrarna inte har koll på sina barn, riktigt dåligt. Hmm

2009-11-19 @ 12:30:34
URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Postat av: Andrea

"Barn kan gör dumma saker, men dem är aldrig dumma." Önska att han har en vän,mamma,pappa som kan vissa han till rätta och istället för att skälla tala om för han, hur man ska bete sig. Förstår att du blev arg. Som dem andra har skrivit var är hans mamma/pappa eller förebild? Om de inte finns hoppas att han hittar en sån person en dag! :) Hoppas ni har det bra i kungsbacka gumman! Saknar dig mycket var allt för länge sedan.

2009-11-19 @ 20:11:23
URL: http://mittbrev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0