G o d K v ä l l

Inatt sov Vincent hela natten, så himla skönt. Han vaknade vid 6-tiden och Magnus gick upp med honom.. men som alltid så är han alldeles för trött när han vaknar så tidigt men ändå ska han upp. Haha, men efter en halvtimma orkade han inte mer & somnade om till 8.45. H ä r l i g t :-)
När han vaknade var han riktigt utvilaad & jätte lycklig. Vi åkte iväg för vi var bortbjudna på Frukost hos svärmor, det var mysigt & gottigt!
Magnus släppte av oss i stan innan han åkte vidare till jobbet. Gick till Kompetenscentrum och pratade med en studievägledare där . . Och jag har ångrat mig, jag tänker inte alls gå klart min undersköterke-utbildning. Varför?! När jag inte ens vill jobba med det. Har tänkt att gå om hela gymnasiet fast Barn&Fritid så att jag senare kan börja jobba på ett Dagis. Det är det enda jag kan tänka mig att jobba med som man tycker det är roligt att gå till jobbet så länge man inte har en högskoleutbildning. Innan jag skaffar det vill jag hinna jobba ett tag.
Så det känns jätte bra, tar 1½ år. Underbara tanke att hela dagarna vara med underbara små barn, sätta på dom overaller, va ute & gunga dom, fixa inför Luciafiranden osv osv. (Det värsta är ju att det förmodligen inte är med mitt egna barn men men.. så är det ju. Man kommer få va ifrån honom på dagarna när man börjar jobba, och det är en fruktansvärd tanke. Mammas älskling) Det bästa är ju att det är ljuvliga dagtider & alltid ledig helger & lov Osv. . . Japp det får det bli, ialf inom de närmsta åren. Sen kan man utbilda sig ytterliggare inom pedagogik o så där!

Efter samtalet gick vi & kollade på Marknaden en snabbis innan de precis skulle stänga ned. Sådär kul, haha!!
När vi kom hem så har vi lekt, badat mm. Sen orkade inte lill-hjärtat längre för han hade knappt sovit nån middag så han däckade vid 18-snåret. Han ligger & sover alldeles ljuvligt där inne.
Jag har lagat Kyckligwok med massa vitlök, bambuskott & Minimajs. Som alltid när jag gör mat blir det V r å l  s t a r k t  för jag tror alltid att det aldrig kommer smaka nåt?! ALLTID, trots att det bränner hetta från helvetet varje gång i munnen och förstör lite av den goda smaken, som man knappt känner.. Jaja :D HAhaha!!

Ska gotta ner mig i soffan och kika på alla mina kvällsprogram - Ett av dom : Mammas patetiska pojkar's program som jag skäms så över att se. Kan dock inte låta bli för det är så satans underhållande.
Vänta på min babe som kommer från jobbet vid 22 så vi kan krypa ned & sova tillsammans.
Där hade ni min dag. Oerhört kul va?! :-) Ha ha ha. Kul att skriva av sig är det iallafall.

Vårt fina lilla Troll ♥









Lite kusligt att stå alldeles SJÄLV!


Tingeling eling i tåget går ut i vida världen, den som 50 öre har får följa med på färden.
Se Vincent se Vincent så löser han biljetten. . Tralala! Inte hjälpte det att vi sjöng den fina låten.
Det var alldeles alldeles fruktansvärt hemskt att åka på Tuffis-tåget!! Hihi, lillplutten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0