Den 10'onde <3

Idag blir min fina älskade hjärta Vince 8 månader♥ ♥ Grattissss Baby - Blir en extra Majskrok för dig idag :D:D Helt lovely att va en bebis!

MAMMA ÄLSKAR DIG AV HELA MITT RÖDA BULTANDE HJÄRTA!

Är det sant att jag håller ett barn på min arm

och ser mig själv i dess blick,

att fjärdarna gnista och jorden är varm

och himmelen utan en prick ?


Vad är det för tid, vad är det för år,

vem är jag? vad bär jag för namn ?

Du skrattande knyte med solblekt hår,

hur fick jag dig i min famn ?


Jag lever, jag lever. På jorden jag står.

Var har jag varit förut ?

Jag väntade visst miljoner år

på denna enda minut.


Dagen började kl 6 imorse. Jag låg i en rese-säng i vardagrummet & Magnus låg i soffan. Vincent låg i hans spjälsäng i hans rum så jag ville ligga nära + att man titt som tätt ska stoppa in nappen. Då tog familjen våran säng. Eftersom det tapetseras & sådär...
Kevin har kollat på Sune hela morgonen, bara för att vi såg det igår... & Syster Mathilda är världens bästa.
Hon hjälper till HELA tiden med Vincent. Hon är nästan bättre på & sköta bebisar än mig. Hahah, vet när blöjan behöver bytas, när kläderna är nerspydda, leker med honom, bär honom när han är ledsen, borstar hans två små bissingar.. Osv osv. Hon gör allt, så himla snällt!!! Har jag hunnit städa, diska, göra mig iordning, duscha.
Det blir stök heeela tiden näär man är så mycket folk i en lägenhet - Evghetsgöra!!! Hade jag inte haft henne här hade det tagit h e l a  dagen att komma iväg. Vi ska ta en långpromenad ner till stan (el Kungs) & fika lite så pappa får tapetsera ifred. Väntar på att lillen ska vakna bara. Det tar på krafterna att leka med moster & morbror heela tiden. Han somnar varannan timma. Hahaha!!!
Tjoflöjt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0