Halv åtta hos Mig ♥

Sedan jag blev Gravid har jag blivit superintresserad av matlagning. Något jag aldrig trodde för några år sedan. Jag har VERKLIGEN ändrat supermycket av min personlighet sedan jag blev gravid. Allt har bara blivit så sååå mycket bättre. Vem trodde för 3-4 år sedan att mitt liv skulle bli så bra? Såå som jag trivs och så lycklig som jag är över mitt liv, det är helt sanslöst. Min pappa berättade det för mig för någon vecka sen. Så som han & mamma mådde dåligt, och så dåligt som jag mådde en lååång tid under min sena tonår. Det var bara problem och tårar.
Tänk om jag inte dragit mig ur det där? Vilken tur att jag gjorde det. Hur dåligt & patetiskt liv hade inte mitt liv varit idag? Vissa är fortfarande kvar i skiten, andra inte. Nu talar jag inte om ett knarkliv eller dyligt. Haha, lät som det. Men fastnade bara i en otroligt dålig livsstil pga person/personer. Allt blev bara fel. Pga person/personer som mår så dåligt i sig själva. Man faller så lätt med, man struntar i allt.(Därför jag bl.a bara har en lite mer än halv utbildning. Men tro mig, jag ska nog fixa det snart. Körkortet också. Allt det där som jag hade planerat - Som blev förstört. När jag väl kom ur det där kom något annat ivägen för mina planer och mitt liv - Min sjukdom)
Jag drog mig ur det.. och pappa frågade mig, om jag inte tänker ibland på hur bra mitt liv har blivit? För vi trodde inte det någon.. för några år sedan! Jag visste att jag inte är en person som lever "sådär" och jag skulle aldrig leva hela mitt liv så. Jag har principer hur jag vill vara, hur jag vill leva, hur man ska jobba osv osv.

Hur som helst så tycker jag att jag verklige har mognat. Man gör det när man får en braaa pojkvän. Man gör det ännu mer när man blir gravid. Allt annat som tidigare var viktigt försvinner fortare än man blinkar. Man bryr sig bara om det lilla livet i magen - Det viktigaste som någonsin hänt <3 Dag efter dag gör man allt för att det ska bli så bra som möjligt för bebisen. Jag läste, jag pluggade på allt, varenda lite del-- bebisens utveckling, hur man ska äta / hur man inte ska äta, hur man ska leva, hur man ska uppfosta barn längre fram, allt vad som är bäst för barn & föräldrar. Försökte & försöker fortfarande a l l t för att vara den mamman jag vill vara!! Den bästa för min son. . .

Jaja... det som jag började prata om var ju HALV ÅTTA HOS MIG - Hahaha!!! Jag älskar det programmet. Man får inspiration, tips osv. & såklart blir man superläskad av all mat. Jag tänker genast ihop lite olika recept i mitt huvud and i looove it :-)

Här är föressten jag och Lindas lilla tösabit som även hon heter Tuva :Þ











S Ö T I P Ö T


Kommentarer
Postat av: Carin

Hej! Vill bara säga en sak. Det där med körkort kände jag ingen press över förr, trots att alla mina vänner tog körkort när vi var 18 år. Men, när man börjar närma sig åldern 22 så känner mana tt någonting saknas, körkortet. Jag tog det den 1 september i år, och tycker det är gör kul..



Det jag vill ha sagt med detta inlägg är att man inte alltid är mogen för vissa saker, trots att man är över 18 år och det är tillåtet. Det är nästan bäst att vänta tills du själv vill och du känner att nu är jag mogen och villig att satsa. Visst? Så tänker jag i alla fall. Så lycka till med körkortet, det är lättare än vad man tror! :)

2009-10-05 @ 22:18:09
URL: http://fortrollamig.blogg.se/
Postat av: madde

Känner igen det där, hade päronen på fika här i helgen o då kom samma disskution upp, hur puckat man betett sig när man va yngre o hur mycket skit man ställt till med!! Glad att man inte är sån nu, tänk va ett litet barn kan förändra ens liv totalt!!

2009-10-06 @ 09:20:55
URL: http://metrobloggen.se/mammamadeleine
Postat av: Lina

Vad bra du skriver. Barn kan verkligen "rädda liv". Mitt liv var minst sagt trasigt innan jag blev gravid och fick Ellie. Även om saker kan vara tungt ibland så är jag lyckligare än jag någonsin varit.

Tycker att du är otrolig som tar dig igenom så mycket. Minns hur ofta jag fick tårar i ögonen när jag tänkte på dig efter operationen och det berodde nog inte bara på gravidhormornerna ;) Så glad för din skull, hur du tar dig vidare och vilken underbar son du fått.

2009-10-06 @ 15:23:33
URL: http://www.adperpetuum.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0