Hårfärgning - Gaaah!

G o d k v ä l l : - )

Nu har Magnus precis nattat våran lill-tokis. Vi har varit hos Maria & busat hela eftermiddagen. Han är världens tok. Gör massa bus-tjus och gapskrattar osv. Världens goaste ♥ Även Alex kom dit & tjötade.
Efter det gick vi ut & gungade.

Magnus är snor-sjuk så vi gick dit själva. Hög feber, yr, illamående & allmänt seg i kroppen. Så jag tog Vincent idag på min "sovmorgon-dag". Så jag har inte haft sovmorgon på lääänge. Vi kör ju varannan dag när han är ledig. Får se om det blir något imorgon eler hur han mår, annars blir det en seeeg vecka. Sovmorgorna är det enda man tänker på när tröttheter tryter på. Fast jag lägger mig alltid med Vincent stund på förmiddagen.

Som sagt så bestämde jag mig för att färga håret. Så nu sitter jag här med mörk-blond hårfärg i hårbotten som snart ska tvättas ut. Så himla spänt & spännande. Varit blond i sååå många år. Variation förnöjer, och jag är så trött på att bleka sönder håret och ständigt ha nya fula utväxter fast man precis färgat det. Det är liksom inte prio 1 längre att bara bry sig om mitt utseende. Självklart försöker jag göra mig fin varje dag och vårdar alltid mig själv, menar inte det. Men jag avskyr helt enkelt att hålla på med ett slitet, sönderblonderat utväxande hår. Så blir det även massa olika nyanser. Hela håret är aldrig samma färg.
Det är det som ska bli underbart nu. Stiligt & fint (förhoppningsvis). Den dagen jag blir blondin igen.. den dagen ska jag ha råd att gå till frissan igen och färga det varje månad. Går inte direkt att punga ut 2000 papp på sån skit just nu . .. Haha vilket tjöööt.
Får väl se om jag lägger in någon bild sedan, beroende på hur det blev :D

Nu ska vi se på Johan Falk - Särsilda insatser. Äta räkor med aioli (Tänkte gjort det igår + vin till. Förr älskade jag alkohol, men det är mycket godare med cola tycker jag nu efter en graviditet.) Även chips, dip & choklad. Så det blidde så istället -  Mysmysmys. Blir en tidigt kväll antar jag.. så trött som jag är!
Tjao tjao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0