Sjuuukling. . .

I eftermiddags åkte alla i familjen hem. Vi har varit på lekparken hela dagen och jag orkade knappt gå ett steg, kände mig superkrasslig. När vi kom hem så somnades det i 2 timmar. Och tog tempen och hade feber. + att jag haft en dödlig värk i där som dom drog tanden igår. Jag har satt mig upp, lagt mig, vridigt mig, gråtit en skvätt, blivit förbannad och så höll det på tills jag tagitt staaaarka grejer och kunde äntligen somna vid 02-03. Det bara dunkade i hela munnen. SJälvklart ska man inte ha det sådär, man kan få lite ont efter några dagar sa tandläkaren men inte SÅ ont och inte dagen efter. Så det är en infektion, som jag absolut inte får få. Det kan åka med i blodet och sätta sig på höftleden + att man kan få en djup allvarlig infektion så fick ju åka ganska snabbt till Närakuten och få Pencelinn. Blev bara värre och värre.. kunde inte ens sitta upp där så fick lägga mig.
Så nu är febern hög och jag ligger här & åmar mig. Det är ingen pice of cake när man är grown up. S¨jag ska bara ligga här under täcket och inte röra en fena. Man blir ju helt veck.
Så nu får jag inte ta Enbrel förrens jag blir bra eftersom det är den som ökat risken för Infektion (o även höftprotesen). . Vi beställde hem Thai-mat på hemvägen, för starkt för min del och smakar sådär när man är sjukling så det blev inte så mycket. Magnus nattar Vince nu och jag ligger här med täcket och väntar på Idol & hoppas jag inte behöver dö. . Hahaha, usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0