Är det så fel att vara sitt barn nära?

Så himla skönt att läsa....
Ett barn som ständigt får bekräftat sina behov och blir uppmärksammat och får den närhet h*n behöver kommer i längden bli den tryggaste individen då den vet att den har närhet och kärlek att vänta. Det är inte nyttigt för barn att ligga & skrika, och de kommer INTE bli ett dugg bortskämda.
Punkt!:

http://www.familjeliv.se/Forum-3-24/m47186953-2.html

Jag kommer vagga min älskling till sömn så länge han behöver det, han får bli bärd och vara uppe hos mig så mycket han vill och jag kommer inte ignonera hans skrik eller strunta i att ta upp honom.
Han är värd min uppmärksamhet och vill han komma upp till mig så får han göra det, precis hur mycket han vill.Han sitter mycket och leker själv också så han är inte uppe hos mig hela dagarna för det.

Det känns FEL (fel fel fel) i hela mig när han är ledsen. Ångesten kryper på, får hjälpklampningar och helt stressad och tycker synd om honom. Barnmorskorna har sagt att det är värst för mammorna och yttrar sig precis såhär som jag beskrev. Det är KONSTIG om en mamma inte känner så här för det gör alla, påstod hon.
Och om man känner så här .. så varför strunta i att h*n är ledsen när hela kroppen skriker att det är fel? (Då är det precis som man känner, FEL. Annars hade man inte känt så)
Sluta tro att dom blir bortskämda bara för att dom vill samtala, säga att det här inte känna rätt just nu och vill ha massor av kärlek - Det är det som bebisar överlever av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0