Känns som 1000 knivhugg. . .

.. Utan att överdriva, i min rygg - Bäckenet. Varje gång jag sätter mig & vilar så gör det mkt ondare än annars. Va fan, jag kan inte va på språng dygnet runt? Och när jag reser mig gör de också fruktansvärt ont. Kan inte sitta, inte ligga eller någonting.. Jo, på sidorna!! Åhhh. Bara jag råkar nudda där på (båda sidorna) så ömmar det och smärtar otroligt. Alltså, man hade ju pallat kanske varannan dag så man hinner få lite ny energi den ena dagen. Men fan inte v a r j e  dag - Jämt!? Man blir orolig som fasen över att behöva ta så starka mediciner varje dag, stora mängder. Det är döden för kroppen. Snurrig, och oerhört trött. idag har jag nästan blundat hela dagen för det har inte gått att hålla ögonen öppna . Ha ha! I denna veckan ska jag ialf starta med min första spruta Enbrel. Det har segat ut totalt, men nu så äntligen. 11.000 för en månad, en spruta varje vecka = 4 st. Riktigt billig summa juuu...
Det är det enda hoppet som finns kvar typ. Hjälper inte det att lindra "skoven" så är det inget som hjälper!!!
Men denna är väldigt populär och är ju Anti-reumatisk. Många blir suuuperbra på denna, så hooope so!

Dagen har varit lika seg som jag förmodade imorse. Bara varit ute på långpromenad & gungat. Vi somnade även 2 timmar förut men när vi vaknade gick jag & blundade ändå. Två timmar biter ingenting på min trötthet! Ikväll ska jag lägga mig kl 21 & se om det hjälper lite.

Nu : Värmedyna och Ensam mamma söker (jíhu jihu jihuuu), godis, chips och dipp från gårdagen får vi ju inte glömma heller !! =P



  
 

Kommentarer
Postat av: Emma Benjaminsson

Stackare... lider med dig verkligen! Du skrev att du var imponerad över att jag kunde plugga o jobba..Jag är oerhört imponerad över att du kan ta hand om ett litet barn.. ni verkar ju ha det super mysigt. Hoppas nu att Enbrel funkar på dig, det tror jag att den kommer att göra. Jag ska till reumatologen den 5/10. Ser jag fram emot.... vill oxå ha bättre medicin. Ta hand om dig nu.

Kram emma

2009-09-27 @ 21:22:41
Postat av: Jessica

Kul att du ringde förut gumman! Saknar er massor!!

2009-09-27 @ 22:21:15
URL: http://minfamiljojag.blogspot.com
Postat av: LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

sv: Man rekommenderar sex månaders HELamning, därefter rekommenderar man 2 år eller mer.



Den naturliga/biologiska amningstiden för människor ligger mellan 2 och 4 år. Medelåldern i världen ligger på 4. Får barnet själv välja så ammar det mellan 2 och 4 (Nu generaliserar jag) De stora primaterna (gorillor, schimpanser och orangutanger) ammar i 4 - 7 år.



välling är ju bara mjöl och vatten mestadels och inget barn behöver överhuvudtaget (det är ju bara i sverige man ger välling) Det är flytande gröt.



Och att man ammar i fler år innebär ju inte att man inte ger riktig mat, för det gör man ju!

2009-09-28 @ 07:54:07
URL: http://ladydahmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0