Mammas lilla fisjompaaa<3

Goddagensss. Solen skiner och man blir på gött humör :) Dock är det kallt ute men jag tycker det är ganska skönt. Känns som luften är ren och skön att andas in.

Dagen idag började inte så bra, jag och Vince gick upp och drack lite välling framför tvn och skulle leka osv. Fick fruktansvärt mycket ondare i bäcken & höft än vanligt. Gjorde bara ondare & ondare och tillslut fick vi gå in till sovrummet. La ner Vincent i spjälsängen med leksaksmobilen på och la mig i sängen och storgrät. Gjorde så djävulskt ont så det fanns inga gränser. Magnus vaknade och kramade om mig och jag grät och frågade varför jag ska behöva drabbas av den här skiten och behöva ha ont och va mindre rörlig varje dag? . . Ja, va ska man svara på det? Han kramade mig och sa att det blir bättre. Det lät fint och tröstande. Fast vi båda två vet att det aldrig, aldrig någonsin kommer bli bättre. Snarare sämre.

Jag sa till han att han får va hemma från jobbet idag, proppade i mig mediciner och somnade om ett par timmar. När jag vaknade så kändes det ganska mkt bättre, men gör fortfarande ont.

Lilla Vincent var ganska ledsen när jag kom upp. Han vill inte äta, han har inte bajsat sen i fredags =S Och då pyttelite, så antar att han har ont i magen + att en tand precis kommit upp från tandköttet och han har kommit in i separationsutvecklings-fasen. Han vill se mig eller Magnus hela tiden i samma rum annars blir han ledsen och tror att vi försvunnit=/ Buhuu..så vi försöker ta med han på allt vi gör. Vill inte att han ska behöva va otrygg & ledsen.+ att denna fasen är viktig att man kanske inte lämnar iväg dom och att man umgås mkt och kramas. Så känner iallafall jag.
Vi åkte iväg till Willys (hur ont det än gjorde, eller skulle göra.. så ville jag följa med ut med Vince) och handlade lite granna. Katrinplommo som vi hoppas få in honom sedan, så ska vi massera lilla maggen eller ta tempen. Hopppas han kan få må bättre, snoret rinner också så är lite förskyld.
Mammas lilla kille :( Allt på samma gång. Han har fått alvedn iallafall & somnat nu, han va supertrött.
Vi stannade på en jätte rolig lekpark, han försökte va glad fast han va så trött men sen struntade vi i det istället, gick en promenad för o se om han kunde somna men han va övertrött så vi åkte hem och la honom.
Nu sussar han så gott. Han är sååå goooo, klappar på mig eller Magnus kind och smeker oss i håret när vi ska lägga honom. Hihihi!

                                              

Nu ska jag vila lite, har fortfarande ganska ont som sagt.Skönt att ha någon hemma då + att man inte vet om det blir värre igen. Det går ju från en min till en annan. Ena minuten kanske det inte känns något alls och nästa minut har man superont. Sådär kan det hålla på, ibland håller det i flera dagar - En vecka, ibland någon dag, en timma, fem minuter. Knepig sjukdom!

Vi ska strax ställa oss och laga Tacos. Ha en riktig hemmadag och kurera oss (hur man nu kan "kurera sig" mot reuma.. hahah, men Vince iallafall:) allihop!
Älskar att handla på "Baby-avdelningen" i affärerna .. köper alltid masssssssor.
Så kul =D Det var nog bara dessa napparna kvar som han inte hade *Nappfixerad*

Här ligger mammas lilla lill-kråka - Alldeles utslagen :(♥


Kommentarer
Postat av: Tessan

Sån sötnos :-) Hoppas du/ni får en bra vecka.

2009-09-21 @ 15:07:33
URL: http://varvagmotbarn.blogg.se/
Postat av: Jessica

Katrinplommon är verkligen guld värt när magen krånglar . Hoppas Vincents mage blev bättre. Kraam

2009-09-22 @ 10:31:29
URL: http://minfamiljojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0