Måndagstråk = Regn&Rusk

Det blev ingen skillnad på min trötthet fast jag la mig vid 21 igår - Som jag trodde *Pust* - Tröttsamt!!!

Har ingen lust i hela världen att sitta inne denna tråkiga dag. Gjorde det hela dagen igår. Magnus är ledig, låter ganska kul, men det är det INTE. Han ska greja med bilen hela dagen i Anneberg. Det var något fel på besiktningen som han ska åtgärda, som tydligen tar sin lilla tid.

Så jag funderar på om jag ska mösa iväg min lilla lilla röv till Öppna förskolan idag. Eller funderar. Jag SKA!
Det är dags nu. . . Och kul för Vincent & leka, sjunga och träffa barn.
Så får det bli.

Smärta & Trötthet kan ta sig i häcken. Jag ska inte tänka på det, ska inte! Bara lite krångligt att sätta sig ner på golvet där på Öf, och att ha benen rakt fram i sittande läge. Jaja, hellre dör jag än att en smärta ska hindra mig från att leka med min son. Då får det skrikas & kämpas - I do whatever It takes.
Svenska Hollywoodfruar ikväll!:D


Kommentarer
Postat av: LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

amning är inte bara mat.



Om man bortser från hur mycket vitaminer mjölken innehåller så är Amning närhet, mys, trygghet, gos --- osv.



Sen är det så att barns immunförsvar inte utvecklats ordentligt förräns de är två år. det är därfär antikropparna i mjölken är viktig. Det förhindrar infektioner och sjukdomar.



Och jag kan LOVA dig att långtidsammade barn inte skäms ett dugg. Inte ett dugg.



Fråga dig själv istället varför du tycker att något så naturligt är äckligt.

2009-09-28 @ 09:50:11
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

...och som sagt; barn som långtidsammas äter riktig mat också.

2009-09-28 @ 09:51:32
URL: http://ladydahmer.blogg.se/
Postat av: LADY DAHMER - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

1. bebisar kan få närhet på massor av andra sätt utöver amningen. Amning är inte nödvändigt av den anledningen.



2. en två, tre eller fyraåring är fortfarande små barn. Ja visst kan man ge närhet på andra vis, men varför utesluta ETT sätt som båda trivs med? Det är väl bara positivt om man har flera sätt att vara nära på?



3. Att det handlar om mammans behov är helt fel. Hur många långtidsammande kvinnor känner du? Man ammar för att barnet vill och för att man tror att det är bra för barnet. (vad för behov egentligen? Så jävla kul är det inte att amma) Jag blir faktiskt rätt så trött på alla fördomar.



Att amma flera år är naturligt.



skulle ninja vilja sluta amma imorgon så skulle jag JUBLA.

2009-09-28 @ 10:34:57
URL: http://ladydahmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0