ÖF & Enbrel

Varit en superbra dag. Vi släpade oss iväg till Öf. Så himla synd att vi inte gjort det tidigare, jag har aldrig sett min lilla kille lysa upp så himla mycket. Jag blev alldeles gråtfärdig & varm inombords. Han kröp fram och tillbaka över hela golvet, fram till alla olika bebisar, "pratade med dom" och skrattade massor. Allting var sååå spännande och han var alldeles extas. Han tjöt av lyckaa<3 Min fina, gillar andra bäsar sååå! Vi sjöng massor och hade trevligt. Några snodde hans leksaker hela tiden när han kämpat sig dit för o hämta dom=/, dom blev utstirrade av Vince men sen brydde han sig inte så mkt mer, och så nån ställa sig på honom Ha ha ha! Mammas kille :-)
Vincent charmade alla, åla sig fram till deras fötter & tjötade. Alla tyckte han var så duktig & tidig som tog sig fram så snabbt :-) Som jag har förstått så brukar de va ganska vanligt.. Men men skit samma, alla är olika!
Men dit måste vi gå nu.. Måndagar & fredagar (om vi inte går på Babyvafe´t på fredagar men här var han mkt gladare). Visst var det trevligt, men kanske inte de roligaste jag gjort men det blir nog roligare för varje gång & det är ju alltid trevligt & tjöta med folk, om inte annat så gör jag det för lillens skull. Åh jag har varit superglad hela dagen nu efter att ha sett honom förut.

Efter det gick vi bort till Spenhult.. hon skulle visa mig hur jag sticker in sprutorna och sådär, ge lite information.
Så jag gjorde de på mig själv i magen.. kändes lite kusligt men det gick bra. Efter det skulle jag vaccineras mot lunginflammation & influensan, en i vardera axel. Immunförsvaret försvinner nästan i princip av Enbrel så man kan lätt bli sjuk. Man kan även bli super sjuk utan att ens känna av det. Därför man har med sig ett bevis till läkarna om medicinen för man måste gå dit ganska snart efter att man "känner sig sjuk" för man kan ha varit sjuk länge. Så man får pencellin. Måste ju ofta ta pencelinn i förebyggande syfte med höftprotesen också. Inför vissa läkarbesök & tandläkarbesök, så de inte kommer virus in i blodet o sätter sig på protesen. Då kan det bli en myycket allvarlig infektion. Så jag har 2 saker att äta pencelinn oftare för.
Så tog jag även blodprover för o se hur mkt inflammationer jag har + ämnesomsättningsprov. Togs som vanligt i armvecket. . . Man kunde känna sig sjuk, ruggig osv av vaccinationerna och få ont i armarna om några dagar.

Då har jag iallafall äntligen tagit den första sprutan, antireumatiska biologiska sprutan. Dom andra ligger i kylen som ska tas de andra veckorna. HÅLL TUMMARNA! Detta är det sista hoppet, typ!
Min P r i n s  i svart<3:)









Kommentarer
Postat av: madde

Va roligt, vart låg d nånstans då? Ja har ju fortfarande inte lyckats hitta nått på nätet :-D

2009-09-29 @ 07:23:20
URL: http://metrobloggen.se/mammamadeleine
Postat av: Jessica

vad gulligt

2009-10-05 @ 09:39:28
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0