Bye Kba, för en dag =)

Det är så sjukt när man berättar för någon om att man har en snäll bebis och att han alltid är glad och inte ofta ledsen. Då vill ALLTID folk förstöra ens lycka, bara för dom själva kanske inte har det så, och säger:
"LUGN, DET KOMMER". Ha ha ha, vadå det kommer? Ja det kanske det gör,
men hur pinsamt är det inte & säga så?
Vem är DU att försöka förstöra min mammalycka, att jag har det bra liksom? Den perioden kommer alldeles säkert framöver nångång, det tvekar jag inte på. Men varför ens säga så? För att förstöra att man har det bra?
"Tro inte att du har det bra, den där drömmen kommer sprickas, för man har det inte bra när man har fått en barn". Eller vadå? För har man det inte själv så för tillfället.. nä då ska inte nån annan ha det heller - TYP!
Alla barn är olika liksom. Vissa är glada, vissa busiga, vissa gnälliga, ledsna, vissa helt neutrala. Alla är olika.
Bara för att ditt barn är ledset så behöver inte mitt va det. Han SKULLE va så himla ledsen hela nätterna som nyfödd också (Va han inte EN enda gång) & han skulle skrika dag & natt i flera veckor när första tanden kom (En morgon va han ledsen)"ONÖDIGT att köpa en så dyr vagn-... han kommer inte använda den ändå" .. Nähää men nu är vi glada för vi köpt en fin vagn?  Fatta att alla är olika!? Såklart kommer han bli gnällig såsmåning om också. Men va fan låt mig va glad att han är nöjd med livet? Och att vi har det bra. Det skulle jag unnat dig.
--
Imorgon på morgonen tar jag & Vince tåget till Trollhättan & ska hälsa på mina föräldrar en dag så vi får träffas lite. Ska dit nästa helg också men det blir lite för långt om vi får vänta en vecka till. Blir supertrevligt!!!

Somnade vid 10-snåret förut och vaknade vid 13. Behövdes verkligen. Men inte piggare för det, så blir nog ganska tidigt i säng sen. Vi ska se på film efter gubben vart på Innebandy och ha lite "fredagsmys" idag eftersom vi inte är hemma imorgon.
På söndag är det kalas här hemma för älsklingen som fyller år på tisdag.
Så är det. Hejhej

Vi på lygnen!! Mathilda nattar Vincent medan vi löjlar oss, Hon älskar Vince så mycket=)=)     
  På kalas:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch för sådant folk! Bara att stänga av öronen & le, för ingen ska få förstöra din lycka :) !

Puss Angelica



*Jag ska ner till thn i oktober, men först förbi gbg, synas då? :D*

2009-09-03 @ 21:17:36
URL: http://angeliiiicaaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Bry dig inte om vad folk säger! Vanessa och Vincent verkar vara ganska lika. Har fått höra från start att "Du vet inte hur det är att vara småbarnsförälder, men det kommer ändra på sig" m.m m.m men jag tror att folk bara är avundsjuka att dom inte inte har det lika bra. Ha det bra och hälsa lillen!

2009-09-03 @ 22:28:28
URL: http://saravanessa.blogg.se/
Postat av: Pernille

Hittade din blogg av en slump ( i kommentarsfältet på Alex Schulmans blogg) och var bara tvungen att kommentera ditt inlägg! Så JÄVLA bra skrivet! Kunde inte sagt det bättre själv!! har själv en liten gosse på 9 månader och vet inte hur många gånger man fått höra en massa sådana idiotiska kommentarer, både från familj, vänner och helt okända människor!! Varför kan man inte bara hålla käften om man inte har ngt positivt att säga!!

2009-09-04 @ 09:19:04
URL: http://www.missthe.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0