2a advent :):):)

Denna morgonen har gått åt först & främst till en mysig 2a adventsfrukost. Kände inte så mkt av smaken dock eftersom förskylningen aldrig släpper, men mysigt var det ändå.
Dock har vi fått ett litet problem vid matbordet. Vincent vill aldrig aldrig ha någon mat längre. Han som alltid varit så glupsk när det gäller allt vill inte längre ha något. Jag tror det har med att göra att han inte har tid att sitta vid matbordet. Så vi försöker så länge som möjligt att tvinga han kvar, så han vet att han har tid att äta sin mat.

På dagis måste dom ju sitta kvar tills alla ätit upp så jag måste fråga om han gör det där för hemma skapar han sig vansinnig och skriker för sitt liv när han inte får springa ned efter en sekund.
Jag blir hyperstressad och vi får ingen vidare mysig stämning vid bordet. Jag hoppas att det är övergående och att han bara testar oss och snart ger sig.
Inte kul dock att han inte får nån mat i sig, som tur är har han ju lite att ta av men han behöver ju ändå näring i sig. =/

För övrigt så tvättade vi upp både gamla och nyinköpta bebiskläder i storlek 50 igår kväll.. Så nu på morgonen har jag skurat ur byrån och vikt in allt prydligt i lådan. Mest vitt & neutralt allting, endel mörka färger är det också från Vincent's gamla nyfödingskläder.. Får liva upp med lite mer färg sedan när bebin kommit ut.

Ska även åka & hämta en babykorg idag är det tänkt, som bebisen ska få ligga i bredvid mig i sovrummet.
Då blir det att bädda den med nya fina påslakan sedan i eftermiddag. Det känns som man vill börja förbereda lite.
Visseligen är det 9 veckor kvar men man måste ju få mysa till det lite, snart är det jul och nyår och allt annat och sen vips är tiden kommen. Lite förberedd vill man ju vara. Det kommer annat som man behöver fixa med sedan ändå såsom vagnen osv ...

Är så orolig att Vincent ska bli avundsjuk och undra varför han ska ligga i sitt rum och ett annat barn ska ligga i samma rum som mamma *Gråter ihjäl mig*.
Jaja, han kommer få sova med oss i sovrummet så mkt han vill, om han nu skulle vilja det sen.
Han sover himmelskt i sitt rum hela natten från 19-07 men han ska aldrig få känna sig utanför - Aldrig.
Tror säkert att jag bryr mig mer än vad han kommer göra. Haha .


Åka & hämta denna babyhinken på Babyproffen snart också.

Kommentarer
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 36

hahah ja för mig är ju de där den "vanliga" frukosten nu - när jag åker till sverige så vill jag bara äta ALLT, för det är så GOTT! :D

2010-12-05 @ 13:23:11
URL: http://madeleines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0