< 3

"Att amma är ett sätt att umgås med sitt barn.
Kvinnan i andra kulturer ger bröstet utan förbehåll.
Hon oroar sig inte för när barnet åt sist  eller om hennes bröst
tycks vara fulla eller tomma. Hon ammar inte först och främst
för att barnet ska få i sig mjölk - hon ammar barnet för att
det ska trivas och vara förnöjt. Om barnet gråter, har hicka,
gör sig illa eller är rädd för främmande, ger hon barnet bröstet.
På så sätt får barnet den mjölk det behöver..."
CITAT AV ANTROPOLOGEN MARGARET MEAD


Kommentarer
Postat av: Tina 21 år - gravid vecka 31

Det låter inte som en jätterolig graviditet, men om förra var ännu värre känns säkert denna ganska lätt och skön ändå ^^



Att jobba på förskola är faktiskt jätteroligt tycker jag, och jag tror att förskollärare ger mer än att vara barnskötare faktiskt. Jag jobbar ju som förskollärare och jag känner att jag har stöd av mycket det jag läst på universitetet, ett helt annat stöd än barnskötarna. Men sen är ju jobbet väldigt mycket erfarenhetsbaserat, man lär sig så mycket allt eftersom!

Jag jobbar med små barn, 1-3 år, och det är underbart roligt att följa dom och se dom lära sig att gå och börja prata mer och mer (tills man blir knäpp eftersom dom aldrig är tysta!!). Det är faktiskt jättemysigt :)



Men sen är det ju väldigt många barn på samma gång (vi har 16 i vår grupp) och när du har 16 barn som är 1-2 (när dom fyllt 3 flyttar dom till annan avdelning) blir det väldigt rörigt och väldigt stressigt för oss personal. Det är också väldigt mycket snor och diarré och allt sånt.

Okej med 1 barn liksom, men 16 blöjor med diarré eller 16 snoriga näsor som kladdar på din tröja halva dagarna är inte lika roligt!



Men man tycker ju om alla barn ändå och jag älskar faktiskt mitt jobb :) Det ger mig mycket!

2010-12-08 @ 21:43:16
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0