En vecka kvar tills julafton =o)

H a l l å j  . Då var det helg igen !!

I eftermiddag ska vi klä vår Julgran som vi köpte igår, och slå in alla julklappar som ligger inne i garderoben.
Mysmyyys! (: Kommer nog bli mycket jobb med alla julgranskulor och Vincent. Men en riktig julgran måste man ha. Nu luktar det jul i hela hemmet! ♥

Började titta lite på Jordmödrene igår, som jag tittade på även när jag väntade Vince. Tänk att det kan va så himla kul att se på när man väntar barn. Man längtar som ett barn på julafton efter att få vara där själv, och tiden dit känns så segt, så segt. Till alla gravidisar som missat : www.nrk.no/nett-tv/klipp/294460/ .
Men det börjar iallafall närma sig lite nu - Går in i vecka 33 imorgon ('v')

Tittade lite i bloggen
tillbaks i tiden. För exakt 2 år sedan, med andra ord.. När jag väntade min första lill-skit.
Är ju i exakt samma vecka nu som jag var då, på samma datum! Eftersom dom är beräknade precis samtidigt i princip. Så kul att se hur det var då. Och vilken skoningslös graviditet jag har nu.
I samma vecka förra gången hade jag ju såklart artrosen i höften, vidgad njure (hoppas det inte kommer igen?!), spydde som en gris, och en massa förvärkar. Fick gå in i duschen 5 grr per dag och gå upp 3 grr per natt och duscha glödhett. För då kändes det inte lika smärtsamt. Fick sätta mig i soffan mitt i natten och sova sittandes.
Nu känner jag ingenting alls. Och det är ju härligt, för det ska ju ändå inte hända nåt på några veckor så bekymrena kan ju vänta några veckor till också =)=)
Dock börjar man ju känna sig lite tyngre. Är helt andfådd & kippar efter luft bara av att sitta i soffan?!
Hahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0