Gottigheter

Har en kille som har lärt sig ett nytt ord här hemma "Oooklad", går han runt och ropar :D Haha !

Nu efter han sovit sin förmiddagsnap :
Vincent: "GLAAA" (glass)
Mamman: "Nej vi ska göra mat nu"
Vincent: "Nej, Glaaa"

Hahaha han är riktigt bestämd om dagarna och försöker testa oss hela tiden.
Igår gav jag med mig men ikke idag =) Vill att han ska få sådant på helgerna bara.
Han hade egentligen inte behövt det då heller när han är så liten men tack vare mormor & farmor som gett honom i smyg fast vi inte velat så blir det så=/ Haha.

Nästa barn kommer la börja med sötsaker vid 2 månaders ålder.. *Snyft* Nej, jag ska va ännu hårdare då, för så länge dom inte bryr sig när man själv fikar så behöver man inte ge dom.
Då får farmor & mormor bli hur sura dom vill. Ännu mer än denna gången. Haha.
Nu höll vi oss ändå länge, dom tyckte vi va sååå hemska som inte ville ge honom grädde när han va 7 månader och va såå nöjd med sin majskrok. Herregud han hade ju knappt börjat med mat.

Men efter 13-14 månader så gav dom honom ändå fast jag sa till :@ MORR!
Så nu har vi denna kampen (Som såklart kommit såsmåningom ändå)
Men jag vill inte ge en 1åring massa gojs i onödan. Han kommer äta det såå mycket i barndomen sen ändå.
Det är jag ett levande bevis på - Gottenarkoman så det står härliga till :-)


Kommentarer
Postat av: Emma

nu får det bannemej bli ett besök hos emsi snart!! hade varit så himla kul att ses å prata bebisar =)

2010-12-09 @ 14:00:52
URL: http://emmazorro.blogg.se/
Postat av: Lina

Så tråkigt när dom inte lyssnar. På ett par grejjer har jag sagt till Ellies farmor att hon får besöksförbud om hon inte lyssnar. Fast sen har aldrig Olof haft lika starka åsikter som mig vilket har gjort mig "boven" och då blir det lättare att man ger vika.

Tycker ni ska försöka stå på er. Dom har ju trots allt inget behov att det dom aldrig ätit. (ja förutom vitaminer då)

2010-12-09 @ 17:57:11
URL: http://www.adperpetuum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0