"Kotlett-gryta"

Den måltid jag lagade idag skulle jag kunna äta varje dag i resten av mitt liv. Det är så gudomligt gudomligt gott.
Stek först Kotletter. Salta & peppra. Lägg över dom i en gryta och häll över massa vatten. Strö över köttbuljong och låt detta koka på ganska svaga grader i iallafall 40 minuter (så köttet blir mööört).
Så länge kan du göra hasselbagspotatis och slänga in i ugnen. Eller pommes.

Hacka färska Champinjoner och purjolök. Fräs champinjonerna i smör tills de blir gyllenbruna.. Häll i allt i den stora grytan. Släng på 1 msk Sweetchilisås, soya, en skvätt grädde och maizena. Salta och peppra över.

VOILA. Godaste middagen ever. Gör en smarrig sallad till.



Kommentarer
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Men guuud vad gott! :)



När ska du ha? Grattis! :)



Det går bara bra för mig :) flyter på utan några problem. Lite problem med ischiasnerven emellanåt men jag överlever :)

2010-12-20 @ 20:06:21
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: sofie - jävligt asgravid ;-)

hihi jag som bara tänker på sötsaker trodde det var knäck i grytan ;-)

2010-12-20 @ 22:54:30
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0