Uppesittarkväll. #

                              (Förra året)


G O D   J U L . . . =0)

Här vankas det alldeles strax
uppesittarkväll framför BingoLotto. Enda gången om året vi spelar det. Det är liksom obligatoriskt såhär dan före dopparedagen - Tända ljus, bingo, massa choklad, julmust och helst en god baily'es till. Det får dock vänta tills nästa år.

Jag har precis gjort en smarrig Jansson's frestelse som vi ska ta med oss bort imorgon. Det är inte direkt så nu när man har en egen familj att det blir lungt på julafton utan här ska vi på förmiddagen till svärfar, eftermiddagen/kvällen svärmor. Juldagen åker vi till Trollhättan och där svänger vi först av hos min mormor innan vi åker vidare och firar med mina föräldrar & syskon. Haha. Det värsta är att min syster har vattenkoppor så att Vincent kommer få det om ca 2 veckor men dom tyckte det på sjukvårdsrådgivningen för det blir mycket mildare ju yngre dom är. Men usch va hemsk man känner sig som gör det med flit. Hoppas verkligen han får en jätte lindrig variant med typ 4 st och knappt nån feber. Risken är ändå stor annars att han får det året som kommer nu och då är det inte roligare med en liten bebis här hemma som kommer smittas.

Jaja.. Jag längtar iallafall tills man köpt ett stort hus så man kan bjuda hem alla som känner för det hem till sig.
Stå i köket hela dagen som en husmor och laga all god julmat och ha det som man själv vill :-) !!

Har varit hos Barnmorskan idag. Sf-måttet låg på 31-32, hjärtljuden va fina och bebisen låg med huvudet nedåt och fixerad ! ♥ Hon tyckte att jag skulle äta så mycket jag kunde (eftersom jag inte alls gått upp mycket) och ta det lungt (eftersom hon kände endel sammandragningar). Hon hoppades att bebin skulle komma i vecka 37-38 eftersom jag har det kämpigt med smärtorna. Skönt iallafall att allt är bra med lill-bebis.

Nu blir det nog lungt på bloggfronten över julhelgen men nu ska jag njuta massor av min fina familj och se Vincent's reaktioner över tomten och julklapparna! <3<3 Julen är barnens, och det är den allra roligaste julen att fira med sitt alldeles egna barn.
God jul igen!

Kommentarer
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

God Jul på er fina :)

2010-12-23 @ 22:42:23
URL: http://lising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0