Heldag med Jenny<3

Har vi haft idag. En av mina bästa vänner (såå glad att jag har dig, en verklig vän som ställer upp och bryr sig. inte många av dom sorterna kvar längre, så man får ta vara på dom man har. hellre få verkliga än många falska, blä) Tog bussen ner till stan (I Thn) vid 12snåret. Sen har vi fikat på Oden-cafeét hela eftermiddagen i princip och pratat om allt & inget. Vincent har vart jätte glas, jag var lite orolig eftersom han är full energi nu för tiden och helst inte vill sitta stilla i en vagn. Men han avr jätte glag och skojade med Jenny hejla tiden. Han gillar verkligen henne :-)
Brummade med munnen och gapskrattade. Vi var även ute endel och busade i snön med Teletubbies-gubben som är Vincen's favorit. Den sjunger & visar teletubbies i skärmen.

Han vaknade 5 imorses Vincent (gjort det i några dagar nu , ORKA) oich då gick pappa upp med honom eftersom han ändå skulle upp till jobbet efter en liten stund sen tog mamma över. GHääärligt, han brukar somna om efter en timma när han vaknar så tidigt men han va uppe & busa med sin morbror till kl 9 och sen somnade han bara om en timma. Så i stan så vaggade jag, vagga, vagga, vagga för han va supertrött. Men ingen bebe somnade.
Puh.. gick ut och promenerade i hopp om att det skulle gå bättre. Barn somnar ju lättare ute i det fria.
Drog och drog i den höga snön (PUH).. vagga och vagga. Nej... välling och vagga lite till. Men han låg bara och tjöta och garva åt mig. Puh va helt slut, sjöng lilla snigel akta dig.

På tåget somnade han av sig själv så jag har vaggat för gäves hela dagen. Mina armar är bort domnade.
Slitit med en fullsmockad vagn & bebis på buss, tåg, tåg igen och buss. Upp och ner, ner och upp.

Så nu är jag jätte glad att vi fixade oss hela vägen hem. Man är verkligen superwoman när man är mamma.

Har vaggat i en halvtimma till nu så nu sover han äntligen igen, för natten. HOPPAS inte han vaknar kl 5 igen.
ÖVERLYCKLIG för att vakna till en ny, underbar dag.

Pappa kommer imorgon. SKa ta nån öl med Magnus (och mig men jag gillar ej öl.. haha) och spela gituar hero.. blir fredagsmysssss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0