Moderskärlek

"
"Moderskärlek förändrar allt.... det är en kärlek som inte kan beskrivas med ord, den måste upplevas för att förstås.. den är anledningen till att mänskligheten vandrar denna jord - till att allt liv vandrar denna jord. Det finns inget farligare än en mamma i en situation där hennes barn är hotat, för i just den stunden, just det ögonblicket finns det inget tvivel, ingen frågan, hon skulle offra sitt liv för sitt barn, hon skulle vara beredd att döda. Det är som att gå och klappa på en älgbebis medans mamma älg står en meter bort och betar - självmord!"

Mammor som inte tar hand om sina barn, som lämnar sina barn är ett fenomen jag inte ens kan försöka att förstå mig på. Jag tror det är mycket därför det är ett ämne som är så tabu, ordet morderskärlek existerar av en anledning.. det är inte normalt att svika sina barn, att sätta sig själv i första rummet, att behandla sina barn illa eller att låta någon annan skada ens barn. "It's alien to me". Det går emot naturen.. det är sjukt! Men precis som att i djurens rike finns det en liten majoritet mödrar som lämnar sina barn, som inte kan ta dem till sig. Precis som dessa djur finns det människor som gör detsamma, för i slutändan är vi precis lika mycket djur som ett lejon, som en elefant, som en katt.

Vincent, mamma älskar dig! Jag är så stolt över dig! Jag lovar att alltid finnas där för dig och berätta för dig varje dag precis hur mycket jag älskar dig, hur betydelsefull du är, hur lycklig jag är att just du kom till mig!! Du är mammas skatt! Det finaste som finns!

Kommentarer
Postat av: jennsa

så puttenuttit ems ;)

2010-06-12 @ 08:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0