Småbarnstid

Puhh va trött man är när lillen somnat. Det är fullt ös hela dagen, men jag får väl skylla mig själv. Jag vill att allt ska va så perfekt som möjligt hela tiden. Har en bild framför mig hur jag vill va som mamma som jag hela tiden försöker eftersträva. Vaknar han på natten eller skulle vara ledsen så vaggar jag honom hellre en gång för mycket än för lite eftersom jag vill att han ska känna närhet & trygghet hos mig som mamma. Aktiverar Vincent så fort jag får chansen, vill att han ska ha hemlagad mat så ofta som det går..det blir också extra jobb x2 dagligen.. sen att han ska komma ut varje dag, på ialf en promenad. . , dammsuga, tvätta, diska, bädda, ständigt plocka upp efter en marodör som drar ner allt som kommer i hans väg - Jobba, snart även plugga & ta körkort:-) Welcome to småbarnsvärlden<3 HIHI - Men man får så oerhört mkt kärlek så det är värt allt, tusen gånger om.

Vad betydde något innan? KUNDE man ens vara trött innan?. . Att jobba nu är sån otroligt skillnad på när man gick till jobbet innan.. man kanske har sovit 3 tim innan man ska upp tidigt, man arbetar på så flitigt som möjligt på jobbet för man vill va duktig på sitt arbete. När man kommer hem vill man va en bra mamma och lekerrrrr, lagar mat & nattar. . Sen är man totalt slut :) Förut kunde man ju bara gå & lägga sig när man kom hem från jobbet. .

Dock förstår jag också att det är skönt för barnen att ha lugna dagar.. Det har vi också. Men det dåliga samvetet kommer man nog aldrig slippa undan som mamma vad man än gör - Man har dåligt samvete för Aaaallt.
Sitter jag 5 min & kollar datan medans han leker så känner jag mig dålig och springer in till honom istället, och sjunger, ramsar & leker. Så ensamtiden tar jag när han sover. Slipper må dåligt för att man "inte finns där". Hahaha sjukt! Ibland tvingar jag mig verkligen att sita kvar eftersom att dom behöver leka själva ibland också =)Man älskar verkligen sin lilla spegelbild eftersom man alltid känner att man inte räcker till. Trots att man försöker till tusen. Tänk när man får 2 barn? Jag vill inte ens tänka på det! Jag skulle nog gå sönder inifrån.

D o c k  f å r  m a n  f ö r s ö k a  a c c e p t e r a  a t t  d e t  r ä c k e r 
m e d  a t t  g ö r a  s å  g o t t  m a n  k a n.
Det finns faktiskt ingen "perfekt förälder/hemmafru/sambo/arbetare" !!!

"Allt som ett litet barn gör är det mest magiska som en förälder har sett"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0