We are in Trollisss !

Jag & Vince - Vi tåg tåget hit igår morses. Där var det en mkt märklig upplevelse som hände precis framför mig.
Tågvärdinnan kom till toaletten framför mig & fråga om det gick in en ung kille där nyss. Ja, sa jag. Va ska man säga? Då drog hon fram en hammare och dunka det hårdaste hon kunde "Wooosh" skrek han där inne och så öppna hon utifrån. Skrek & gorma på den stackarn. Man såg tydligt vad han var påverkad av. Va i min ålder, typ. Han skämdes massa när han märkte att hela tåg-befolkningen tittade på honom. Han försökte förklara sig sluddrigt att han skulle till Dingle, hon förklarade att detta tåg gick till Trollhättan / Vänersborg och han fortsatte sluddra om Uddevalla osv. Hon skrek åt honom & va tyst och va riktigt riktigt ursinnig. Sa att resan kostade 55 kr och det hade han inte. Hon banka in i väggen och sprang fram till tågchaffören och sa att han skulle släppas av på nästa station och att polis skulle tillkallas. Sen kom hon ut efter en stund igen & han hade hittat 55 kr.
Hon sa att hon avskyr folk som gömmer sig på toaletterna - Han sa att han skulle skita.
Där satt dom & disskutera en bra stund så han skulle ha råd att åka till Dingle. När hon äntligen gick därifrån så slappnade han av & öppnade en öl - Klockan var 11.
Så himla tragisk och jag var så ledsen för hans skull =/

Vi tog en härlig promenad i solen bort till mina föräldrar & syskon. Där var det kram-kalas en stund innan vi gick ut igen & Vincent fick gå själv. Mallig som tusan är han när han får göra det, känner sig tuff :)

Blev mycket god lördagsmat. Mammas underbara vitlöksgratäng, med fläskfilegryta, fetaostsallad & ett glas rött till. Vid 20. tiden knallade jag förbi Jenny som nästan bor några meter härifrån och vi tog lite öl och tjötade. Mycket trevligt. Vid 11 när hon skulle gå ut så knallade jag hem igen och somnade mutcho gott.

Dock har Vince vaknat hela natten. Skrikandes förtvivlat, helt otröslig. Han fick en alvedon vid 04-tiden och inte förräns vid 08 blev det bra. Han pillade i sina öron hela tiden. Det har han gjort konstant i flera månader. Sist vi var på vårdcentralen så sa han att han "sett värre". Men nu ska dom jäkla öronen kollas upp en gång för alla. För han har vaknat sådär flera gånger de senaste och han är inte den som krånglar. Man såg att han vred sig av smärta - Så vi har fått en tid 13.45 på jourcentralen innan vi åker hem igen.
Man nästan "hoppas" att dom ska se nåt konstigt för det värsta som finns är när man ser sin lilla prins lida & man inte har en aning om vart han har ont! . Så att man iallfall kan bota det med pencellin.

Ikväll ska vi hem och mysa ordentligt med film & lite gottigt innan jag återigen börjar kl 07 imorgon bitti.
Tjao!!!



Han fick smaka på isglass för första gången. Han blev helt manisk i blicken...




Brr - Kallt var det också, konstigt :)


Byter blöja & leker i rentvätten.


Lika som bär? - I morses . HAHHA (Jag tänkte se ut som en avdankad knarkers på plattan. Jag tror jag lyckades)

Kommentarer
Postat av: madde

Precis så dom sagt till oss med Mejas öron oxå, man får stå på sig o gå till olika läkare, vissa klarar inte ens av att se att det är en vanlig öroninflamation!! Har bråkat me dom i snart 5 år!! Hoppas ni haft en mysig helg, kram!

2010-03-14 @ 12:29:46
URL: http://metrobloggen.se/mammamadeleine

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0