Ljuvlig ljuvlig ljuvlig dag




Vaknade vid 10:00 (min sovmorgon idag) av att vi skulle ut till Svärmor's nya hus och hjälpa till .. Eller ja, mest Magnus eftersom vi har en 1åring så måste någon hela tiden passa till honom. Går inte att lämna honom 1 endaste sekund :-)
Solen har gassat hela jävla dan, wonderful. Vi åt frukost på altanen och Vincent sov lite middag.
Då kunde även jag hjälpa till lite. Magnus la golv och jag målade väggarna, sjukt kul !! Har ju lite målarblod i generna. . .

När han vaknade gick vi ned till havet (precis nedanför typ).. Hade med oss hink & spade.. tog av hans skor & sockar och han blev sååå glad när han kände den mjuka strandsanden mot sina fötter.. Han va sååå lycklig och trodde inte det var sant när han såg ett stort hav framför sig.. Bara tjöt av lycka. Satt (tro det eller ej) i typ 2 timmar hela stilla i sanden och grävde med spaden & hinken.  Åt Magnum i solen & drack festis.
Kasta massa stenar i vattnet (som han älskar) och promenerade ut på den låånga bryggan.
Han blötte ned sina byxor så han fick springa utan i sanden (va sjukt varmt där ett tag så han frös ej)..
Han blev helt extas i sanden.. kastade överallt, i håret.. och simmade princip i sanden. Hahaha!

Sen gick vi upp till huset igen där vi studsade på studsmattan.. han fick lite middag. Ris med torskryggs-gryta.
Därefter tog vi en filt & satte oss på gräsmattan och byggde med lego.. Han gick runt med sin gåvagn också och checkade läget med alla..
Var ute heeela långa dagen och lillen njöt i fulla drag. Jag måste ha ett radhus/hus nununu.
Jag vill att min son ska växa upp så och kunna hänga ute i trädgården hela dagarna... Massa frisk luft i hans små lungor - Jaja, så fort som det bara går ska vi fixa detta !! =D

Sen åkte vi hem och jag cyklade till jobbet och har jobbat tills 22.00.. Där va det kallabalik och slagsmål som vanligt! Vi i personalen är rätt sjuka som arbetar där. Hahaha!

GODNATT. . . Hoppas på en lika ljuvlig dag imorgon, då man även är ledig hela dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0