Förlossningen.

Åh vilken tråkig natt vi haft. Igår kväll fick jag blödningar & sammadragningar regelbundet.
Vi trodde det var kört & ringde förlossningen i Varberg som bad oss komma in. Vi var helt skakiga här hemma.
Fick ringa svärmor som fick komma hit & sova här med Vince och åka dit.

Sammandragningarna kom hela tiden, varannan minut i flera timmar. Inga smärtsamma som tur är.
Så vi fick ett rum och dom satte Ctg-kurva på magen. Hjärtljuden var jätte fina men sammandragningarna kom lite väl ofta så hon tillkallade läkare som kom efter någon timma som gjorde VUL (Vaginalt ultraljud) för & se så allt var slutet och det var det, som skönt var. Men jag trodde inget annat heller. Vet inte hur jag ska klara & föda barn, varje gång jag ska ligga i sån gynstol så blir jag helt skakig som ett asplöv, nervös och spänner sönder hela kroppen. Hon fick klappa på mig, säga att allt skulle bli bra och och att andas. Haha jävla mesig man känner sig, som om man inte varit med om nåt värre än att ligga i en sån stol (?). . .  Dom gjorde även vanligt ultraljud för att se så att moderkakan satt där den skulle & så inte blödningarna kom där ifrån, och allt såg bra ut.

Då släppte oron iallafall och vi skulle komma tillbaks om sammandragningarna blev smärtsamma eller ännu mer blödningar men skönt att bäsisen mådde bra iallafall! Dock jobbigt med sammandragningar som kommer hela tiden. Ska ta det så lungt som det går. Inget julpyntande som dom sa. Hm, hur ska jag klara mig. En sån sjukt rastlöst själ som jag? Haha - Men förhoppningsvis lugnar det ned sig snart.

/

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch, fy va rädd jag hade vart. Vilken tur att allt såg fint ut!! Ta nu hand om dig!!

2010-11-26 @ 19:25:13
URL: http://emmazorro.blogg.se/
Postat av: Angelica

usch måste varit jättehemskt! Tur att du mår bättre nu! :) Du kommer klara det galant att föda barn, inga tvivel om saken :) kram

2010-11-30 @ 09:15:26
URL: http://odonnell-marberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0